۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 83205546
T T
۰ نفر
ایرانی ها دوباره آمدند

تهران - ایرنا - ایرانی ها دوباره آمدند؛ زیر برف و باران شدید تهران و سراسر كشور و تحریم های ظالمانه دولت ترامپ؛ آمدند تابگویند در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستند وهمچنان ایستاده اند و این پیامی بود كه رسانه های بین المللی امروز دوشنبه از مبداء تهران مخابره كردند.

به گزارش ایرنا، برای پوشش مراسم راهپیمایی امسال، از 6 هزار و 500 خبرنگار داخلی وخارجی حاضر درمراسم 300 تن ازرسانه های بین المللی بودند تا برای مخاطبان خود درسراسر جهان، بویژه آنها كه برای انقلاب ملت ایران عمری یك ساله قائل بودند واز همان سال اول انقلاب ساك هایشان را در خارج بسته بودند، از تكرار طوفانی حركت ملت ایران گزارش كنند.
حضور میلیونی ملت ایران در خیابان های تهران، آنها را كه برای این مراسم از آن سوی آبها آمده بودند، دوباره شگفت زده كرد.
'فرانك متوون'خبرنگار رادیو فرانسه كه از چهارشنبه گذشته برای پوشش جشن های چهلمین سالگرد انقلاب در تهران بسر می برد، روز دوشنبه در خیابان های منتهی به میدان آزادی سرگرم ارسال گزارش های مستقیم خود بود.
این خبرنگار فرانسوی در لحظاتی كه با خبرنگار ما گفت و گو می كرد چندین بار شگفتی اش را از حضور مردم در زیر باران شدید تهران ابراز كرد و می گفت كه انقلاب ایران ، انقلابی غیر قابل قیاس با انقلاب های بزرگی چون انقلاب فرانسه است.
خبرنگار فرانسوی تكرار كرد جمعیت عمدتا جوانی كه در تجمع امروز دیدم با غرور ملی، جمعیت بزرگی بود كه با وجود باران شانه به شانه هم در خیابان ها حضور یافتند تا از انقلاب خود حمایت كنند و این با وجود تمام مشكلات اقتصادی در طول 40 سال گذشته رخ می دهد.
شبكه خبری تلویزیونی سی ان ان، یكی از شبكه های كه روز دوشنبه پخش مستقیم از تهران داشت، با قرار دادن عنوان 'چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران'در سر تیتر اخبار امروز (دوشنبه) خود گزارش داد: ایران همچنان نشان داده كه قصدی برای تسلیم برابر آمریكاوفشارهای بین المللی ندارد.
فردریك پلتن خبرنگار این شبكه تلویزیونی از تهران افزود:مردم ایران از دولت آمریكا بخصوص از دولت ترامپ خشمگین هستند.آنان دولت آمریكا بخصوص دولت ترامپ را كه خط مشی تندروی در پیش گرفته و موجب مشكلات اقتصادی و سیاسی شده، مقصر می دانند.
تارنمای روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در گزارشی با درج اینكه ایران امروز تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبری (امام) خمینی(ره) را جشن خواهد گرفت، تاكید كرد به رغم مشكلات سیاسی و اقتصادی كه این كشور با آن روبروست، این نظام بی همتا هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد.
شبكه تلویزیونی فرانس 24نیز مراسم راهپیمایی امروز را مستقیم پخش كرد و عنوان 'چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی' را در سر تیتر خبرهای صبحگاهی خود قرار داد و از تهران گزارش كرد: زمانی كه امام خمینی(ره)در سال 1979 حكومت شاه را سرنگون كرد و انقلاب اسلامی پیروز شد، كسی تصور نمی كرد این انقلاب 40سال دوام آورد، اما این اتفاق افتاد و امروز گرامی داشت تولد چهلمین سال آن است.
راهپیمایی 22 بهمن ایرانی ها در رسانه های كشورهای عربی نیز بازتاب گسترده ای داشت، بطوری كه الجزیره انگلیسی این مراسم را همراه با سخنرانی رئیس جمهوری در میدان آزادی بطور مستقیم پخش كرد.
خبرنگار این شبكه تلویزیونی كه از خیابان آزادی تهران و از بین جمعیت شركت كننده در تظاهرات گزارش ارسال می كرد، در گزارش خود گفت مردم ایران در پایان چهارمین دهه پیروزی انقلاب خود با حضور در خیابان ها سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
المیادین، شبكه عرب زبان لبنان نیز پوشش گسترده ای به این مراسم داد و اعلام كرد: مردم ایران از صبح امروز (دوشنبه) راهپیمایی گسترده ای را برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود آغاز كردند. 'مرگ بر آمریكا' و 'مرگ بر اسراییل' اصلی ترین شعارهای تظاهركنندگان در این راهپیمایی است.
المنار دیگر شبكه لبنانی هم در گزارشی از این مراسم گفت : مردم ایران یكصدا در راهپیمایی فریاد زدند به دستاوردهایی انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته افتخار می كنند و به آینده كشور خود امیدوارند.
این شبكه به حضور شماری از شخصیت های علمی، سیاسی و دینی و ورزشی از كشورهای خارجی از جمله آمریكا، فرانسه، انلگیس، ایرلند، فرانسه و ونزوئلا در این مراسم هم اشاره كرد.
در گزارش های رسانه های خارجی به حضور پیروان ادیان الهی و توحیدی ، همراه با برخی رهبران خود در راهپیمایی امسال توجه شد.
1770//1590