۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83206606
T T
۰ نفر
صادرات قیر به یك میلیارد دلار در سال افزایش یافت

تهران- ایرنا- سرپرست شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت سیمان و بتن، از افزایش صادرات قیر به یك میلیارد دلار در سال خبر داد و گفت: استفاده از فناوری های جدید در تولید قیر و آسفالت، صادرات كشور را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارزش صادرات قیر ایران در سال 1395 بیش از 600 میلیون دلار بود.
دهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، سیمان، بتن و ماشین آلات وابسته امروز(سه شنبه) با حضور 155 شركت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.
بهمن حسین زاده در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران افزود: حضور شركت داخلی و خارجی در این نمایشگاه نسبت به پارسال 40 درصد رشد دارد؛ به گونه ای كه با وجود تحریم های ظالمانه اكنون 6 شركت خارجی از كشورهای تركیه و انگلستان در این نمایشگاه شركت كرده اند.
حسین زاده بیان كرد: استفاده از فناوری ها جدید توسط شركت های دانش بنیان می تواند صادرات قیر و مشتقات آن را به كشورهای همسایه منطقه بیش از پیش تقویت كند.

** مصرف یك میلیون تن آسفالت در شهرداری تهران
معاون فنی شهرداری تهران نیز در این مراسم، میزان مصرف سالیانه آسفالت در این ارگان را سالی یك میلیون تن اعلام كرد و گفت: هر چه كیفیت آسفالت در معابر ارتقا یابد در مصرف هزینه‌های صرفه جویی خواهد شد.
ایرج معزی افزود: برای ارتقاء كیفیت آسفالت، شهرداری تهران در حال كنترل روند تولید آسفالت و قیر است تا طبق استانداردهای بین المللی بتوانیم معابر تهران را بازسازی كنیم.
معاون شهردار تهران گفت: كارشناسان شهرداری آسفالت های تولیدی در كارخانه های شهرداری و كیفیت آسفالت سایر شركت های فروشنده به شهرداری را به دقت كنترل می كنند.
وی با بیان اینكه آسفالت معابر در شهر تهران حداقل باید 10 سال عمر كند، اضافه كند: هرچند شهرداری تهران در برخی از معابر و اتوبان ها از بتن در زیرسازی استفاده می كند اما به دلیل افزایش قیمت قیر و آسفالت، استفاده از رویه بتنی در برخی از اتوبان ها در دستور كار قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، دهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، سیمان، بتن و ماشین آلات وابسته تا 26 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.
اقتصام** 1108** 2023
۰ نفر