۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 83206936
T T
۰ نفر

نگاه مجازی به چهلمین جشن پیروزی

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 83206936
نگاه مجازی به چهلمین جشن پیروزی

تهران- ایرنا- حضور گسترده مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در نگاه كاربران توئیتر با انتشار عكس ها و فیلم هایی برجسته شده و مشاركت گسترده اقشار مختلف مردم در خیابان ها و میادین شهرها و روستاهای مختلف را با عناوینی همچون 'سیلی كه سیلی زد'، 'اینها گزینه های روی میز ماست' یا 'جای شهدا خالی' مورد توجه قرار دادند.

كاربری با اشاره به تحكیم پایه های نظام جمهوری اسلامی و برقراری امنیت نوشته است: ' همه آمدند راهپیمایی باشكوه 22بهمن 97. وقتی در چهل سالگی انقلاب راهپیمایی كردیم؛ امنیت داشتیم. چیزی كه 40 ساله برای آن خون ها دادیم'.
توئیت های بسیاری از حضور پیر و جوان؛كودك و نوجوان و زن و مرد با مشت های گره كرده در راهپیمایی 22 بهمن خبر داده و این گستردگی مشاركت را نشانه حمایت از آرمان ها و اهداف انقلاب ارزیابی كرده اند. كاربری با انتشار تصویر بزرگی از پرچم ایران، نوشته است: 'پشت این پرچم یك ملت ایستاده است'.
برخی دیگر به ایثارگری مردم طی چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب با انتشار شعارهای حماسی اشاره كرده و نوشته است: 'ای دشمن ار تو سنگ خاره‌ای من آهنم، جان من فدای خاك پاك میهنم'.
‏انتشار عكس هایی از شعارها و پلاكارد نوشته هایی از راهیپیمایی در تهران و شهرستان ها بخش وسیعی از توئیت ها را به خوداختصاص داده است.
بسیاری به حضور مردم با وجود بارش برف و باران و هوای سرد در اغلب نقاط كشور اشاره كرده و با انتشار عكس هایی از بانوان با حجاب اسلامی و یا كودكان و نوجوانان در میان راهپیمایان، آن را نشانه ای از دلبستگی های مردمی نظام ارزیابی كرده اند.

** انتقاد از عملكرد مسوولان
انتقاد از عملكرد مسوولان در لابلای شعارها و پلاكاردها و دست نوشته های راهپیمایان هم به چشم می خورد. بسیاری از كاربران با انتشار عكس ها و یا فیلم هایی از این مصادیق، به انعكاس دیدگاه ها و مواضع مردم پرداخته اند. برخی از این شعارها عبارتند از:
'آیا می دانید بند سوم 2030 نفوذ یهود در سلامت كشور است؟ طب اسلامی داریم'.
'مسوولین ذوق نكنند فقط به عشق رهبر آمدیم'.
'راهپیمایی امروز خط كشی میان نظام و مسئولین بی لیاقت بود'
'دستاورد مهم انقلابمان چهل سال استقلال و زیر بار سلطه استكبار نرفتن است'

** 4 دهه چالش امریكا با ایران
رویكرد ضد امریكایی نظام جمهوری اسلامی در مقطع برگزاری جشن های بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی با الهام از شعارها و برنامه های دوران مبارزه، در فضای شبكه اجتماعی توئیتر برجسته تر بوده و اغلب كاربران با استناد به مواضع ضد ایرانی مقامات امریكایی و تلاش دولتمردان كابینه دونالد ترامپ، مراسم روز 22 بهمن ماه را نشانه ای از موفقیت در برابر برنامه های براندازی غرب و خصوصا امریكا ارزیابی كرده اند.
برخی از كاربران برگزاری چهلمین جشن انقلاب را به امریكایی ها گوشزد كرده و نوشته اند: 'انقلاب اسلامی ایران چهل ساله شد و وارد دهه پنجم شد و روسیاهی برای احمق های درجه یك آمریكایی ماند'.
اشاره این پیام ها به سخنان 'جان بولتون' وزیر خارجه امریكا مبنی بر: 'سال نو 2019 را در تهران جشن می گیریم!!' بوده است.
واكنش كاربران توئیتر نسبت به پیام توئیتری دونالد ترامپ رییس جمهور امریكا به زبان فارسی، بخش دیگری از پیام ها را به خود اختصاص داده و بسیاری با دستاویز قرار دادن این توئیت، خطاب به رییس جمهور امریكا نوشته اند: 'همین كه مجبور شدی فارسی بنویسی یعنی ما پیروز شدیم'. 'این 40سال البته تو را هم مجبور كرد فارسی حرف بزنی، خودت فهمیدی مستر پرزیدنت'.
**پژوهشم**1353
۰ نفر