۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۳۲
کد خبر: 83207577
T T
۰ نفر
1008 طرح عمرانی در روستاهای كهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

گچساران- ایرنا- مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كهگیلویه و بویراحمد گفت:از ابتدای تشكیل این نهاد در سال 1358 تاكنون یكهزار و هشت طرح عمرانی و رفاهی در 400 روستای پر جمعیت این استان اجرا شده است.

حسین جنتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این طرح ها در قالب طرح های هادی و سایر زیرساخت های رفاهی در 400 روستای پر جمعیت كهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
وی بیان كرد: با احتساب طرح های مطالعاتی و نوسازی مسكن روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی این استان در 720 روستا فعالیت داشته است.
مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كهگیلویه و بویراحمد گفت:اجرای طرح هادی در بیش از 400 روستای بالای 20 خانوار این استان از فعالیت های مهم برای تقویت زیرساخت های رفاهی زندگی در مناطق روستایی این استان است.
جنتی اظهار داشت: جدول گذاری، سنگ فرش و دیگر زیرساخت های رفاهی از كارهای انجام شده در طرح های هادی روستاهای كهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح كرد: 250 طرح در زمینه عمران روستایی در مناطق مختلف این استان با 540 میلیارد ریال اعتبار هم اكنون در دست اجراست.
جنتی عنوان كرد: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح های تولیدی و توریستی از مزایای اجرای طرح های هادی در روستاهاست.
مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كهگیلویه و بویراحمد گفت:در 2 دهه اخیر 32 هزار واحد مسكن روستایی و شهری این استان بازسازی و مقاوم سازی شده است.
جنتی افزود: 80 هزار واحد مسكونی روستایی در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه تاكنون 45 درصد آن مقاوم سازی شده است.
وی بیان كرد: این تعداد واحد مسكونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر این استان مقاوم سازی شده است.
وی تصریح كرد: بیش از 722 روستای بالای 20 خانوار در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه تاكنون برای تمامی این روستا ها طرح هادی تهیه شده است.
حدود 45 درصد از جمعیت 713 هزار نفری كهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از 314 هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می كنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه روستایی تاثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.
8143/6110