۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 83208133
T T
۰ نفر

مناقشات توييتري ايران و آمريكا

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 83208133
مناقشات توييتري ايران و آمريكا

تهران-ايرنا- توييت رييس جمهور آمريكا خطاب به مردم ايران آن هم پس از شركت پرشورمردم در راهپيمايي 22 بهمن و پاسخ قاطع وزير امورخارجه كشورمان به اين توييت، مورد توجه و بررسي در رسانه هاي داخلي قرار گرفته است.

به گزارش گروه نشريات خبري؛ بررسي امروز چهارشنبه 24 بهمن نشان مي دهد كه بعد از ادعاي دونالد ترامپ در توييتي مبني بر اين كه مردم ايران مدت‌هاست در رنجند؛ پاسخ شديد وزير امور خارجه كشورمان را در پي داشته است. به گزارش رسانه هاي داخلي 'محمد جوادظريف' به صورت توييتري پاسخي صريح و قاطع به اين سخنان ضد ايراني ترامپ داد و در صفحه توئيتر خود نوشت: «چهل سال شكست در پذيرش اينكه ايراني‌ها هرگز مطيع نخواهند شد. چهل سال شكست در تطبيق دادن سياست آمريكا با واقعيت. چهل سال شكست در بي ثبات كردن ايران از طريق خونريزي و پول خرج كردن. پس از چهل سال انتخاب‌هاي اشتباه وقت آن رسيده است كه دونالد ترامپ در سياست شكست خورده آمريكا بازنگري كند»
رسانه هاي اصلاح طلب از اين موضوع به عنوان 'مجادله توييتري ظريف با ترامپ' و 'پاسخ قاطع ظريف به توئيت پر از خشم و عصبانيت ترامپ' ياد كرده اند. همچنين اين رسانه ها عنوان كرده اند كه، ايران به سوژه‌اي براي پنهانكاري ديگر فعاليت‌هاي ترامپ در حوزه سياست خارجي تبديل شده است. واكنش مقام هاي داخلي و كاربران توييتر به اين توييت، نيز مورد توجه و بررسي در اين رسانه ها قرار گرفته است.
رسانه هاي اصولگرا نيز انتشار اين توييت را بابت خشم ترامپ از شركت مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن، عنوان كرده و به 'غير قابل حل بودن مشكل آمريكا با ايران' اشاره كرده اند. در اين رسانه ها نيز واكنش مقام ها و كاربران توييتر به توييت ترامپ، مورد توجه قرارگرفته است.
رسانه هاي اصلاح طلب
................................
** واكنش وزير امورخارجه كشورمان به توييت ترامپ
روزنامه آرمان زير عنوان 'پاسخ قاطع «ظريف» به توئيت پر از خشم و عصبانيت «ترامپ»' نوشت: وزير امور خارجه كشورمان بامداد روز سه شنبه به توئيت پر از خشم و عصبانيت دونالد ترامپ رييس جمهور آمريكا در مورد چهل سالگي انقلاب اسلامي ايران پاسخ داد.
روزنامه مردم سالاري نيز به اين واكنش پرداخته و عنوان ' مجادله توييتري ظريف با ترامپ' را برگزيده است.

**ايران سوژه‌اي جهت پنهانكاري ديگر فعاليت‌هاي ترامپ در حوزه سياست خارجي
روزنامه اعتماد تيتر نخست خود را به مطلبي با عنوان 'كاخ سفيد و 40 سال انتخاب‌هاي غلط' اختصاص داد و با اشاره به توييت ترامپ عليه كشورمان و پاسخ ظريف به وي نوشت: جدال رييس‌ جمهور امريكا و وزير خارجه ايران به توييتر كشيده شد.
در بخشي از اين مطلب آمده است: ايران به سوژه‌اي براي پنهانكاري ديگر فعاليت‌هاي ترامپ در حوزه سياست خارجي تبديل شده است.... به زبان ساده‌تر مي‌توان گفت كه بزرگنمايي ادعاها درباره برنامه هسته‌اي، موشكي و فعاليت‌هاي منطقه‌اي ايران به پوششي تبديل شده تا ترامپ مسائلي مانند معامله قرن در رابطه فلسطين و اسراييل يا رابطه پر اما و اگر با روس‌ها و تجارت پرسود با محمد بن سلمان، وليعهد سعودي را پيش ببرد.

** واكنش مقام هاي داخلي به توييت ترامپ
تابناك زير عنوان 'پاسخ كدخدايي به توييت ترامپ' آورده است: سخنگوي شوراي نگهبان با انتشار متن زير به توييت اخير ترامپ واكنش نشان داد: آقاي ترامپ مدعي شده كه مردم ايران شايسته آينده روشن تري هستند. مي توان با اين گزاره موافق بود اما يك شرط دارد؛ و آن اينكه ترامپ و بولتون دست از دخالت در سرنوشت ديگر ملتها بردارند و اقدامات خصمانه عليه مردم و حمايت از تروريستها را پايان دهند. ما را به خير تو اميدي نيست، شر مرسان.

** واكنش كاربران توييتر به توييت ترامپ
'ديگه واقعا ماست‌ها رو ريختن رو قيمه‌ها' عنواني است كه در روزنامه اعتماد منتشر شده است. در اين مطلب مي خوانيم: كمي مانده به پايان روز 22 بهمن دونالد ترامپ با نوشتن توييتي به زبان فارسي، اهالي توييتر فارسي را حسابي سرگرم كرد. قصد و غرض ترامپ خط و نشان كشيدني تازه براي ايران بود، اما واكنش اهالي توييتر فارسي اين توييت سياسي را به سوژه‌اي براي شوخي و خنده تبديل كرد و جالب‌تر اينكه اگر نگاهي به واكنش كاربران جهاني توييتر درباره اين توييت مي‌انداختي، اين واكنش‌ها هم شبيه به كاربران فارسي‌زبان پر از شوخي و تمسخر بود. اين‌‌طور شد كه ترامپ بار ديگر در توييتر شكست خورد و تبديل به هشتگي شد، پر از نوشته‌هاي طنز و خنده‌دار.

رسانه هاي اصولگرا
............................
** توييت ترامپ بابت خشم از شركت مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن
روزنامه كيهان، زير عنوان 'سيلي سخت ايران نطق فارسي ترامپ را باز كرد!' نوشت: حضور حماسي و تماشايي ملت شريف و سربلند ايران اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن، چنان فشاري بر ترامپ وارد كرد كه مجبور شد به زبان فارسي خشم خود را نشان دهد. رئيس‌جمهور آمريكا مدعي شكست جمهوري اسلامي هم هست اما همزمان به زبان فارسي پيام خود را منتشر مي‌كند، براي مذاكره با ايران غش و ضعف مي‌رود، ارتش آمريكا هم دُمش را روي كولش گذاشته و در حال خروج از منطقه است.

'كله‌خوك' عنواني است كه روزنامه وطن امروز براي تيتر نخست خود به كار برد و 'ز واكنش‌‌هاي عصبي و توهين‌آميز دونالد ترامپ، جان بولتون و بنيامين نتانياهو نسبت به حضور گسترده مردم ايران در جشن 40 سالگي انقلاب اسلامي' نوشت.
به گزارش اين روزنامه، مثلث ترامپ- بولتون- نتانياهو كه خود را آماده كرده بودند با برگزاري تجمعات اعتراضي در چهلمين سال پيروزي انقلاب راه را براي دخالت بيشتر در امور كشورمان باز كرده و در عين حال نقشه تعيين‌شده تلاش براي براندازي را پيش ببرند، روز گذشته مجبور شدند چند ساعت بعد از انتشار تصاوير راهپيمايي عظيم مردمي در ايران عصبانيت خود را با بيان كردن ناسزاها در قبال ايران نشان دهند.دونالد ترامپ كه اين روزها در بسياري از برنامه‌ها و حركات خود در عرصه سياست خارجي آمريكا از بحران ونزوئلا گرفته تا تلاش عراقي‌ها براي بيرون راندن نيروهاي آمريكايي و گفت‌وگوهاي بي‌نتيجه با كره شمالي، «بازنده»‌اي بزرگ محسوب مي‌شود، تلاش كرد اين شكست‌هاي پياپي را با توئيتي به زبان فارسي جبران كند. ....نكته قابل توجه اينكه ترامپ در اين توئيت دقيقا از عباراتي كه منافقين در دهه فجر امسال عليه انقلاب اسلامي در شبكه‌‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي مورد استفاده قرار داده بودند؛ استفاده كرده است. بويژه او در اين توئيت از هشتگي استفاده كرده كه در دهه فجر امسال توسط منافقين به راه افتاده بود! بر همين اساس اين گمانه كه اين توئيت توسط جان بولتون كه از منافقين درآمدزايي مي‌كند و ارتباطات نزديكي با اين تروريست‌ها دارد؛ تهيه شده باشد بسيار زياد است.

** غير قابل حل بودن مشكل آمريكا با ايران
روزنامه سياست روز در مطلبي با استفاده از روتيتر 'ادعاي اعلام آمادگي ترامپ براي سفر به تهران!' و تيتر 'دم خروس نمايان‌تر شد' آورده است: مي‌گويند ترامپ مي‌خواهد بدون پيش‌شرط به تهران بيايد و مذاكره كند و براي اين كار هفت كشور را واسطه كرده اما همان سرسپردگان نمي‌گويند كه چرا به جاي واسطه كردن اين و آن براي جلب اعتماد همه و ثابت كردن حسن‌نيتش تمام تعهدات امريكا در مقابل ايران در برجام و قواعد بين‌المللي را اجرا نمي‌كند و خسارات مردم را از بلوكه كردن اموال ملت و تحريم‌هاي ضد حقوق بشر و ضد انساني نمي‌پردازد؟! داشتيم به اين موارد فكر مي‌كرديم كه دم خروس بيش از گذشته بيرون زد!!
درست آنجا كه بعد از جشن چهل سالگي انقلاب و حضور گسترده ملت در حمايت از حكومت جمهوري اسلامي ايران، ترامپ با توئيتي عليه حكومت و اتهاماتي درباره چهل سال انقلاب نكاتي را بر عليه حكومت جمهوري اسلامي مطرح كرد و يكبار ديگر ثابت كرد نه هسته‌اي و نه مواردي از جمله موشك‌ها مشكل امريكا را با ايران حل نمي‌كند، چون سياست‌هاي حاكم بر اين كشور فقط يك چيز مي‌خواهد و آن نابودي انقلاب و حكومت اسلامي است، حكومت اسلامي كه مخالف سرمايه‌داري است و آرمان‌هايي براي حمايت از مظلومان دارد به عقيده امريكا بايد نابود شود تا ديگر مردم جهان را به طغيان عليه غارت اموالشان و جنايات عليه بشريت بيدار نكند.

** واكنش مقام ها به توييت ترامپ
به گزارش مشرق نيوز، محسن رضايي در توئيت جديد خود از حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در سالگرد 40 سالگي انقلاب اسلامي ايران سخن گفته و توئيت فارسي ترامپ را مورد تحقير قرار داد. وي به اين نكته اشاره كرده است كه پاسخ توئيت ترامپ در حضور مردم، به ويژه جوانان و نوجوانان نسل جديد در اين راهپيمايي نهفته است. محسن رضايي در ادامه به ترامپ پيشنهاد كرده كه فكري به حال خود و اسرائيل كند و پاسخي براي 70 سال قتل و جنايات مرتكب شده بدهد. در پايان نيز محسن رضايي عقب نشيني آمريكا و رژيم صهيونيستي از منطقه را نشان از پايان دوره اين دو كشور قلمداد كرده است.

** واكنش كاربران توييتر به توييت ترامپ
روزنامه خراسان تيتر نخست خود را به مطلبي با عنوان ' پژواك سيلي مردم به ترامپ' اختصاص داد و نوشت: ترامپ فارسي ياد گرفت، نتانياهو و بولتون ويدئو دادند!
شكوه و عظمت حضور مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن موجب شد رئيس جمهور آمريكا براي اولين بار به زبان فارسي توئيت بزند و نتانياهو و جان بولتون هم در ويدئوهايي به زعم خود براي مردم ايران خط و نشان بكشند. اما آن چه در اين عكس العمل هاي منفعلانه مشهود بود، واكنش گسترده كاربران به اظهارات جديد ترامپ، نتانياهو و بولتون بود. به طوري كه در پي اين واكنش ها چهار هشتگ «بهمن تماشايي، بعثت انقلاب، چهل سال سازندگي و چهل سال اقتدار» به هشتگ هاي فارسي پرمخاطب ديروز در توئيتر تبديل شد. ابتدا رئيس جمهور آمريكا در يك توئيت به زبان فارسي درباره 40 سالگي انقلاب با ادبيات توهين آميز درباره ايران مدعي شد: «40 سال فساد. 40 سال سركوب. 40 سال ترور. رژيم ايران فقط موجب 40 سال شكست شده است. مردم ايران كه مدت هاست در رنج اند شايسته آينده روشن تري هستند.» كاربران در واكنش به اين توئيت ترامپ واكنش هاي جالبي داشتند....همچنين صدرا محقق خبرنگار روزنامه شرق نيز در صفحه توئيتر خود از اعتراض يلدا معيري (عكاس) به استفاده دونالد ترامپ از عكس گرفته شده او خبر داد و به نقل از معيري نوشت: «به‌عنوان يك ايراني كه هر روز بيشتر از تحريم‌هاي آمريكا آسيب مي‌بيند، معتقد است ديدن عكسش در توئيت ترامپ و مصاحبه مطبوعاتي پمپئو، موجب شرمندگي است.»

پژوهشم**3211**1732
۰ نفر