۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83208341
T T
۰ نفر
مجهزترين تصفيه خانه آب كشور در مهاباد آماده افتتاح شد

مهاباد - ايرنا - مدير امور آب و فاضلاب شهري مهاباد گفت: مجهزترين تصفيه خانه آب شرب كشور در اين شهرستان با اتمام كار احداث آماده افتتاح شده است.

محمد معروفي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين طرح بزرگ به زودي با حضور مسوولان ارشد كشوري در اين شهرستان به بهره برداري خواهد رسيد، افزود: اين تصفيه خانه با ظرفيت تزريق750 ليتر آب در ثانيه قادر است تا افق سال 1420 براي بيش از 290 هزار نفر جمعيت شهري مهاباد آب شرب سالم و بهداشتي تامين كند.
وي با بيان اينكه اين تصفيه خانه هم اكنون وارد مدار شده و 80 درصد آب شهر مهاباد نيز از طريق آن تامين مي شود، اضافه كرد: اين تصفيه خانه در چهار فاز مختلف قبل از بهره برداري تست و تاييد نهايي شده است و با نصب كامل اتصالات داخلي شبكه آبرساني، آب شرب مورد نياز شهروندان مهابادي به طور كامل از طريق اين تصفيه خانه تامين مي شود.
معروفي بيان كرد: اين تصفيه خانه كه با بيش از 520 ميليارد ريال هزينه احداث شده است، بر اساس نوع مواد و وضعيت كيفيت آب سد مهاباد از لحاظ بيولوژيكي طراحي شده و براين اساس با وارد شدن به مدار مشكل كيفيت و تغيير رنگ آب شرب اين شهر نيز به طور كامل مرتفع مي شود.
وي افزود: عمليات احداث تصفيه خانه آب شهر مهاباد در قالب قرارداد ساخت، بهره برداري و انتقال (BOT) در سال 1393 آغاز شده است.
به گزارش ايرنا احداث اين گونه تصفيه خانه ها بر اساس اهداف و استراتژي هاي وزارت نيرو و شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در جهت استفاده از منابع آبهاي سطحي و سرمايه گزاري هاي بخش خصوصي و اجراي اصل 44 مي باشد.
سد مهاباد داراي 172 ميليون مترمكعب ظرفيت مفيد مي باشد كه از اين ميزان سالانه بيش از 18 ميليون مترمكعب به مصرف آب شرب شهر مهاباد مي رسد.
شركت آب و فاضلاب شهري مهاباد داراي 47 هزار مشترك آب و 45 هزار مشترك فاضلاب است.
9903/6185/2093