صبر، قاطعيت و نفوذناپذيري ويژگي مسوولان در جامعه اسلامي است

اروميه – ايرنا – نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: صبر، قاطعيت و نفوذناپذيري از ويژگي هاي مسوولان در جامعه اسلامي به شمار مي رود.

حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي روز چهارشنبه در جلسه اخلاق ويژه مديران آذربايجان غربي افزود: حضرت اميرالمومنين علي (ع) در نامه خود به مالك در خصوص شاخص هاي مهم در انتخاب مسوولان و قضات، موارد مهمي را ذكر كرده اند كه اين سه ويژگي نيز در بين فرمايشات حضرت وجود دارد.
وي اضافه كرد: عمل به فرمايشات حضرت علي (ع) كه در كتاب نهج البلاغه آمده است، هميشه الگو و راهكار مديران در انتصاب افراد شايسته براي پست هاي مسووليتي به شمار مي رود.
وي با بيان فرازهايي از نامه امام علي (ع) به مالك اشتر ادامه داد: حضرت در اين نامه استفاده از افضل كاركنان و افراد زيردست به عنوان مسوول را مورد تاكيد قرار داده و طمع كار نبودن، لجبازي نداشتن، صبر در تصميم گيري و برخورد با مراجعان را از جمله ديگر ويژگي هاي افراد مسوول عنوان كرده اند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي بيان كرد: بنا به فرموده حضرت علي(ع) پس از انتخاب فرد براي تصدي مسووليت بايد بر او نظارت داشت و همچنين از نظر شخصيت و منزلت به او ارج نهاد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي گفت: امروز نياز به حكمت ها و فرمايشات امام علي (ع) و خواندن مكرر كتاب نهج البلاغه ضروري و مهم است.
به گزارش ايرنا، جلسه اخلاق ويژه مديران در هر ماه يك بار به همت دفتر نمايندگي ولي فقيه در آذربايجان غربي برگزار مي شود.
8137/2093