۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۰
کد خبر: 83215376
T T
۰ نفر
فرمانده ارتش هند خطاب به شورشيان: 'يا تسليم شويد يا بميريد'

تهران- ايرنا - در پي حمله تروريستي هفته گذشته كشمير كه 40 كشته برجا گذاشت، فرمانده ارتش هند در كشمير خطاب به ستيزه جويان و گروه هاي تروريستي اين منطقه گفت:يا تسليم شويد يا بميريد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از تارنماي اس بي اس استراليا، گروه تروريستي موسوم به «جيش محمد» مسئوليت حمله روز پنجشنبه 14 فوريه (25 بهمن) به يك كاروان امنيتي را بر عهده گرفت، اما دولت پاكستان هرگونه ارتباط با اين گروه تروريستي و اين انفجار را رد كرد.
اين حمله تنش ميان هند و پاكستان را بيش از پيش تشديد كرده است.
«نارندرا مودي» نخست وزير هند كه از جانب مردم و احزاب داخلي هند براي انتقام از اين گروه تروريستي زير فشار است اعلام كرد به نيروهاي امنيتي براي پاسخ به شورشيان آزادي عمل داده است.
«عمران خان» نخست وزير پاكستان نيز در مصاحبه اي تلويزيوني، ارتباط پاكستان با اين بمب گذاري را رد كرد و افزود كه اسلام آباد آماده همكاري با هند براي مبارزه با تروريسم است اما هرگونه حمله از سوي هند را تلافي خواهد كرد.
عمران خان در اين مصاحبه ضمن تاكيد بر اينكه اگر هند از ارتباط پاكستان و حمله تروريستي كشمير كه منجر به كشته شدن 41 نيروي مسلح هند شد مدركي دارد ارائه دهد، گفت: در صورت بروز هرگونه حمله از جانب هند، پاكستان،تلافي مي كند.
ژنرال « ديلون» فرمانده هند در كشمير تحت كنترل هند، سازمان اطلاعاتي پاكستان را به جاسوسي و انجام مرگبار ترين حملات به نيروهاي امنيتي در سه دهه در كشمير متهم كرد.
وي افزود: من از همه مادران كشمير درخواست مي كنم پسران خود كه به گروه هاي تروريستي پيوستند را به دولت تسليم كنند؛ در غير اين صورت افرادي كه اسلحه به دست بگيرند،كشته خواهند شد.
روزنامه هند تودي نيز در گزارشي به نقل از فرمانده ارتش هند، سرويس اطلاعات خارجه پاكستان را به دست داشتن در حمله اخير كشمير متهم كرد.
ژنرال ديلون در مصاحبه با خبرنگاران افزود،گروه تروريستي «جيش محمد» بازيگر نقشه‌هاي ارتش پاكستان و دستگاه اطلاعات خارجه اين كشور است.
بيش از 40 نيروي نظامي هند در حمله تروريستي كشمير در پنجشنبه گذشته جان خود را از دست دادند.
گروه تروريستي جيش محمد مستقر در پاكستان مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفته است.
آساق**9473**9470**1600
۰ نفر