۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 83217765
T T
۰ نفر

آبدهي قنات قصبه گناباد افزايش يافت

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 83217765
آبدهي قنات قصبه گناباد افزايش يافت

مشهد- ايرنا- عضو شوراي اسلامي شهر گناباد گفت: طي چهار ماه گذشته در پي با لايروبي قنات قصبه گناباد با همكاري دولت و آستان قدس رضوي ميزان آبدهي اين قنات تاريخي 31 ليتر افزايش يافته است.

علي اكبر آقايي روز پنجشنبه در نشست شوراي اسلامي استان خراسان رضوي افزود: هم اينك ميزان آبدهي قنات قصبه 150 ليتر در ثانيه است و تلاش مي شود اين ميزان به 200 ليتر در ثانيه افزايش يابد.
وي ادامه داد: از مجموع 250 اثر تاريخي شناسايي شده در شهرستان گناباد 144 مورد در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده اند كه در اين ميان قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده خراسان رضوي در فهرست آثار جهاني يونسكو از جايگاه خاصي برخوردار است.
عضو شوراي اسلامي شهر گناباد گفت: اين شهرستان در حوزه گردشگري نيز داراي ظرفيتهاي خوبي است و تلاش شده با راه اندازي واحدهاي بوم گردي ميزان ماندگاري گردشگر در گناباد به دو روز افزايش يابد. پيش از اين گردشگران پس از بازديدي چند ساعته از ظرفيتهاي گردشگري اين شهرستان بازمي گشتند.
وي همچنين وضعيت روند مهاجرت از گناباد را شديد توصيف و بيان كرد: توسعه نيافتن راههاي روستايي از مهمترين علل پديده مهاجرت در اين شهرستان است.
مركز شهرستان 89 هزار نفري گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
7505/1858