۴ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۰۰
کد خبر: 83218831
T T
۰ نفر

داور پيشكسوت فوتبال يزد تجليل شد

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۰۰
کد خبر: 83218831
داور پيشكسوت فوتبال يزد تجليل شد

يزد - ايرنا - سيد حسن حسيني از داوران پيشكسوت فوتبال يزد جمعه شب با حضور رئيس و تعدادي از اعضاي هيات فوتبال اين استان تجليل شد.

حسيني از فرهنگيان پيشكسوتي است كه سال ها به عنوان بازيكن، داور و رئيس كميته داوران در خدمت فوتبال بود.
به گزارش ايرنا، در اين آئين كه در منزل حسيني برگزار شد رئيس هيات فوتبال يزد گفت: تجليل از پيشكسوتان اين رشته به خصوص داوران وظيفه اي است كه بايد برگزار شود.
به گفته عبدالرضا دستا، پيشرفت فوتبال در گرو بهره گيري از تجريه و تكريم پيشكسوتان است كه زندگي خود را وقف تعالي اين رشته براي رسيدن به قله هاي موفقيت كرده اند.
رئيس هيات فوتبال يزد به وضعيت اين رشته اشاره كرد و بيان داشت: سالانه 25 هزار نفر در مسابقات فوتبال ليگ در رده هاي مختلف سني استان حضور دارند و به صورت رسمي و در چارچوب مقررات در اين رشته فعاليت مي كنند.
دستا گفت: مسابقات فوتبال ليگ با شركت افزون بر 100 تيم در رده هاي سني نونهالان، نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسالان برگزار مي شود.
وي ادامه داد: مسابقات طبق مقررات فدراسيون و آئين نامه هيات فوتبال به صورت رفت و برگشت و دوره اي برگزار مي شود و در پايان تيم هاي قهرمان به عنوان نماينده استان به رقابت هاي كشوري صعود مي كنند.
رئيس هيات فوتبال استان يزد با بيان اهميت فعاليت هاي فرهنگي در كنار امور فني افزود: كميته فرهنگي هيات با همكاري باشگاه ها و كميته هاي زير پوشش در طول سال برنامه هاي مختلفي را بر حسب نياز انجام مي دهد.
دستا خاطرنشان كرد: برگزاري دوره هاي آموزشي براي داوران و مربيان، استعداديابي و ساماندهي مدرسه فوتبال و فوتسال در استان با عضويت حدود هزار و 500 انجام شد.
200 داور فوتبال در يزد فعاليت دارند كه از اين تعداد 30 نفر در قضاوت ليگ هاي كشوري با فدراسيون همكاري مي كنند.
هم اكنون 30 تيم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي استان در مسابقات كشوري حضور دارند.
استان يزد 48 هيات ورزشي و 65 هزار ورزشكار زير پوشش بيمه دارد.
7536/ 2047/