۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۴۶
کد خبر: 83219847
T T
۰ نفر
واليبال ايران در جهان صعود موشكي داشته است

شهركرد - ايرنا- سرپرست فدراسيون واليبال جمهوري اسلامي گفت : رشد واليبال در ايران يك شتاب بسيار عالي داشته است و اين رشد به تعبيري صعود موشكي براي اين رشته ورزشي در كشور به حساب مي آيد.

به گزارش ايرنا، افشين داوري روز شنبه در مجمع ساليانه هيات واليبال چهارمحال و بختياري افزود : واليبال ايران يك برنامه ريزي دقيق و مدون در سالهاي اخير داشته است و به هر آنچه هدف گذاري كرده بود اينك دست يافته است.
به گفته وي، قهرماني آسيا، كسب مدال جام ملت هاي آسيا ، صعود به المپيك ، قرار گرفتن در بين 8تيم برتر جهان ، پويايي ليگ واليبال ، قهرماني نوجوانان و كسب بهترين عناوين در رده هاي سنتي مختلف اهدافي بود كه فدراسيون واليبال به آن دست يافته است.
داوري گفت : اگر چه براي كسب اين مقام ها تلاش فراواني شده است اما حفظ سكو بسيار سخت تر از كسب عنوان در ورزش است و براي حفظ سكوها بايد بيشتر تلاش در فدراسيون انجام شود.
سرپرست فدراسيون واليبال ايران گفت : اين شتاب در بخش واليبال مردان بيشتر از بانوان بوده است و دليل كُندي اين شتاب در بخش بانوان ، مجاب كردن فدراسيون جهاني براي به رسميت شناخت حجاب بانوان ايراني در مسابقات بين المللي بود كه اين طرح لباس مورد موافقت قرار گرفته است.
داوري اظهار داشت : زمينه توسعه و رشد واليبال بانوان ايران نيز اكنون در كشور فراهم شده است و حمايت از باشگاه هاي بانوان از برنامه هاي فدراسيون است.
وي پيشكسوتان واليبال را ويترين اين ورزش دانست و گفت : يكي از برنامه هاي آتي فدراسيون گردهمايي پيشكسوتان اين رشته در تهران است.
داوري به طرحهاي استعداديابي فدراسيون اشاره كرد و گفت : اكنون در تيم ملي نوجواناني با دو متر و 5 سانتيمتر قد حضور دارند كه اين نشان از آينده روشن براي واليبال است.
وي خواستار ايجاد خانه واليبال در چهارمحال و بختياري شد و گفت : با توجه به استعدادهايي كه در اين استان وجود دارد اين خانه از سوي اداره كل ورزش و جوانان و هيات واليبال راه اندازي شود.
مديركل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري گفت : اين استان زماني براي برپايي اردوهاي داخلي يك ظرفيت محسوب مي شد اكنون برخي ورزشكاران رشته هاي ورزشي تيم هاي خارجي نيز مي توانند در اين استان اردو برپا كنند.
حميد كريمي استعداديابي در ورزش واليبال را بسيار مهم دانست و گفت : از ظرفيت آموزش و پرورش در اين زمينه استفاده مي شود و اين همسويي با آموزش و پرورش دو طرفه خواهد بود.
وي يكي از رسالت هاي اين هيات را فعال كردن يك تيم در ليگ هاي واليبال عنوان كرد و گفت : مجموعه ورزشي تختي براي ميزباني ليگ واليبال آمادگي دارد.
رئيس هيات واليبال چهارمحال و بختياري نيز ابراز اميدواري كرد با همكاري فدراسيون و اداره كل ورزش و جوانان خانه واليبال در آينده نزديك داير شود.
عليرضا شجاعي در اين نشست با اشاره به فعاليت 4 هزار ورزشكار در رشته واليبال استان خواستار اختصاص اعتبار از سوي فدراسيون براي توسعه اين رشته در مناطق مختلف استان شد.
به گزارش ايرنا ، ديدار با استاندار چهارمحال و بختياري و رئيس سازمان برنامه و بودجه استان از برنامه هاي سفر يكروزه سرپرست فدراسيون واليبال به شهركرد بود.
2097/ 1596