۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۴۲
کد خبر: 83220049
T T
۰ نفر
300 هزار حلقه چاه آب غيرمجاز در كشور وجود دارد

شهركرد- ايرنا- معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: از 300 هزار حلقه چاه آب غيرمجاز موجود در كشور سالانه 8 ميليارد و 500 ميليون مترمكعب آب برداشت مي شود.

به گزارش ايرنا، قاسم تقي زاده شامگاه شنبه در آئين تكريم و معارفه مديرعامل شركت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري، تعداد چاه هاي غيرمجاز كشور طي 12 سال گذشته را 100 هزار حلقه برآورد كرد و تاكيد كرد: از اين ميزان نيز 4 ميليارد مترمكعب آب برداشت مي شد.
وي در ادامه گفت: شركت هاي آب منطقه اي استان ها بايد منافع مردم و كشور را به همراه نظريه هاي كارشناسي مورد توجه قرار دهند.
تقي زاده تاكيد كرد: مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري بر مصرف بهينه منابع آب در كشور تاكيد فراواني دارند.
وي افزود: هم اينك وضعيت منابع آب كشور مطلوب نيست و نياز به تدبير و مديريت به همراه رعايت حق آبه ها و عدالت محوري داريم.
نماينده مردم شهرستان هاي شهركرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: امروزه بي احترامي به قانون در وزارت نيرو حكمفرما شده و كسي در اين وزارتخانه صداي مردم ضعيف را نمي شنود.
اردشير نوريان تاكيد كرد: مسئولان مختلف بارها از تريبون هاي گوناگون در خصوص مسائل و مشكلات مرتبط با آب اين استان به مديران ملي هشدار داده اند.
وي اظهار داشت: تمامي تصميمات آب بايد براساس و بر مدار قانون باشد و در آن منافع ذينفعان از مبداء تا مقصد مورد توجه قرار گيرد.
وي گفت: برخي طرح هاي مرتبط با آب در چهارمحال و بختياري علاوه بر برخورداري از دستور 2 رئيس جمهوري در دولت هاي مختلف اما از سوي دادستان شهرستاني در استان همجوار توقيف شده كه اين با هيچ منطق و قانوني مطابقت ندارد.
نماينده مردم شهرستان هاي شهركرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با توجه به خشكسالي هاي اخير و كاهش شديد منابع آبي، توسعه طرح هاي فولادي اصفهان هيچ توجيه اقتصادي ندارد.
نوريان يادآور شد: در حالي كه شورايعالي آب و شوراي امنيت مصوب كرده تا از رسانه اي شدن مسائل آب خودداري، كنتورهاي هوشمند برداشت آب نصب، چاه هاي غيرمجاز پُر و از كاشت محصولات پُرآب بر در حوضه زاينده رود پرهيز شود، اما تمامي اين مصوبات از سوي استان اصفهان مورد بي توجهي قرار مي گيرد.
وي گفت: همان طور كه مساله تامين آب آشاميدني در نقاط مختلف كشور مانند اصفهان اهميت دارد، بايد به تامين آب آشاميدني ساكنان سرچشمه مانند مردم بروجن، لردگان و سامان هم توجه شود چرا كه ساكنان اين شهرستان ها از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار نيستند.
به گزارش ايرنا، در اين آئين احمدرضا سدهي ساماني به عنوان مديرعامل جديد شركت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري معرفي شد.
7362/6021
۰ نفر