عمران خان مرتكب اشتباه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نمی شود

اسلام آباد - ایرنا - رهبر جناح مخالف دولت پاكستان در مجلس ملی گفت عمران خان نخست وزیر این كشور مرتكب اشتباه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نمی شود.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاكستانی روز دوشنبه گزارش دادند 'سید خورشید احمد شاه' طی گفت وگو با خبرنگاران در شهر 'سكهر' ایالت سند افزود عمران خان نباید حركت نسجیده ای درخصوص به رسمیت شناخت اسرائیل انجام دهد.
وی درباره روابط پاكستان با كشورهای همسایه از جمله ایران نیز گفت دولت در بحث سیاست خارجی نباید طوری عمل كند كه موجب نارضایتی ایران و یا هر كشور همسایه دیگر شود.
رهبر جناح مخالف دولت پاكستان تاكید كرد جمهوری اسلامی ایران همواره دوست دیرینه پاكستان است.
پیش تر 'مولانا فضل الرحمان' رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل نیز به دولت عمران خان هشدار داد كه اگر رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، مردم در اعتراض به این اقدام شهر اسلام آباد را تصرف خواهند كرد.
به گزارش ایرنا، ماه های اخیر پس از انتشار خبر حضور یك هواپیمای رژیم صهیونیستی به اسلام آباد، خبر سفر یك شهروند یهودی پاكستان به سرزمین های اشغالی، گمانه زنی ها را در مجامع خبری این كشور برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی تقویت كرد.
پرسشی كه در اذهان جامعه و فعالان سیاسی این كشور مطرح شده، این است كه 'فیشل خالد' (شهروند یهودی پاكستانی) چگونه می تواند با داشتن گذرنامه پاكستانی به سرزمین های اشغالی سفر كند در حالی كه در گذرنامه های این كشور قید شده كه دارنده این گذرنامه، حق سفر به اسرائیل (سرزمین های اشغالی) را ندارد.
اعتراض های احزاب و مخالفان دولت از سوی مقام های دیپلماتیك پاكستان بدون پاسخ نماند و «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه این كشور در نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به پرسشی درباره روابط با رژیم اسرائیل ، افزود: سیاست های پاكستان در خصوص اسرائیل، هیچگونه تغییری نكرده است ما اسرائیل را به رسمیت نمیشناسیم.
وی ادامه داد كه پاكستان سیاستی واضح و شفاف نسبت به رژیم صهیونیستی دنبال كرده و حامی حقوق مردم فلسطین است.
آساق*274**1663**