اقتصاد و صنعت آذربايجان شرقي نيازمند معماري اقتصادي است

تبريز - ايرنا - عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تبريز و رئيس انجمن صنايع غذايي آذربايجان شرقي گفت: اقتصاد و صنعت استان نيازمند نقشه راه توسعه و معماري اقتصادي است.

به گزارش ايرنا، يونس ژائله روز چهارشنبه در نشست جمعي از اعضاي اتاق بازرگاني تبريز و فعالان اقتصادي و صنعتي استان در هتل گسترش تبريز با خبرنگاران افزود: برنامه ريزي متوليان اقتصاد و صنعت استان بايد بر اساس اين نقشه راه باشد تا بتوان براي دريافت سهم خود از كشور و دنيا اقدام كرد.
وي با بيان اينكه اتاق بازرگاني تبريز نقش اساسي در توسعه و اقتصاد استان ايفا مي كند، يادآوري كرد: اين اتاق متولي اقتصاد استان بوده و بايد از بخش خصوصي فعال و سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي رشد و رونق اقتصاد استان دعوت كند.
فعال اقتصادي و مالك گروه صنايع غذايي شيرين عسل با انتقاد از وضعيت فعلي اداره اتاق بازرگاني تبريز اظهار داشت: اتاق هاي بازرگاني و به تبع آن اتاق تبريز رئيس محور است و بر فعاليت هاي آن تاثير مي گذارد.
ژائله ادامه داد: بايد از مدل هاي جديد براي رشد كسب و كار و رونق اقتصاد استان استفاده شود و افراد توانمند و شناخته شده در سطح ملي در اتاق بازرگاني تبريز حضور داشته باشند.
وي گفت: مهمترين چالش استان نبود صداقت مسئولان در گفتار و رفتار آنان است به طوري كه آن چه كه حرف مي زنند با آن چه كه عمل مي كنند فرق مي كند.
ژائله ادامه داد: سند توسعه و تدبير استان با خرج ميلياردها ريال تدوين شده ولي در زمان حاضر در گوشه اي خاك مي خورد.
استاندار اسبق آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با اشاره به نقش و اهميت اتاق بازرگاني تبريز در اقتصاد و صنعت استان، گفت: اين اتاق داراي قدمت زيادي در كشور بوده و بايد در اين اتاق افراد لايق، سالم، پاكدست، كارآفرين، خوشنام و شناخته شده در سطح ملي حضور داشته باشند.
محمدعلي سبحان اللهي افزود: تبريز از گذشته در اقتصاد صاحب مكتب بوده و افراد برخوردار از وجهه خوب در سطح ملي و بين المللي و تجربه كارآفريني مي توانند رشد و توسعه استان را سرعت بخشند.
نائب رئيس اتاق بازرگاني تبريز نيز در اين جلسه گفت: توسعه و كارآفريني مبنا و محور فعاليت فعالان اقتصادي و صنعتي استان بوده و در اين زمينه بايد از قابليت هاي اين افراد استفاده كرد.
ابوالفتح ابراهيمي با انتقاد از اينكه فعاليت هاي اين اتاق بازرگاني تبريز رئيس محور است، افزود: بيش از 50 ، 60 درصد سياست هاي اين اتاق بر اساس تصميم هاي رئيس انجام مي شود.
وي با بيان اينكه اقدام هاي خوبي در اتاق بازرگاني تبريز انجام شده است، يادآوري كرد: برخي از كارهاي ضروري نيز براي توسعه و رشد استان و تبريز به علت برخي سياست هاي اتاق مغفول مانده است.
در اين جلسه برخي از اعضاي اتاق بازرگاني تبريز و فعالان اقتصادي با تاكيد بر ضرورت تحول در اتاق بازرگاني تبريز نظرات خود را در ارتباط با رشد و توسعه اقتصاد و صنعت استان در سطح ملي و بين المللي ارايه كردند.
8023/518