۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۵۶
کد خبر: 83227044
T T
۰ نفر
ديدگاه اسلام در خصوص مقام زن افتخارآميز است

اروميه – ايرنا – نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: ديدگاه اسلام به مقام والاي زن در جامعه بر خلاف كشورهاي غربي، ابزارگونه نيست و بايد به اين نگاه مترقي افتخار كرد.

حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه اروميه افزود: نگاه ابزاري و تفكرات فمينيستي در برابري زن و مرد جايگاه زن را به قدري بي ارزش كرده است كه تنها ثمره آن تولد فرزندان نامشروع در غرب است.
وي اضافه كرد: در مقابل اين نگاه پست، مقام زن و مادر بالاترين مقام در اسلام معرفي شده كه نشان دهنده جايگاه بي نظير بانوان در اين دين مبين است.
وي بيان كرد: نبايد اجازه داد كه نگاه غربي به بانوان در بين جوانان ترويج يابد و مديران و مسوولان فرهنگي بايد با تبيين مناسب ديدگاه اسلام در خصوص زنان، اين فرهنگ متعالي را بيش از پيش در جامعه گسترش دهند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با انتقاد از نصب بنر افتتاح يك مركز به همراه عكس يكي از هنرپيشه هاي زن در اروميه ادامه داد: نشان دادن صورت زنان و زيبايي هاي آنان طبق نص صريح قرآن كريم، نشانه تبرج بوده و حرام است.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي گفت: مسوولان آذربايجان غربي و شهر اروميه بايد جلوي اين اقدام و نظاير آن را بگيرند تا خدشه اي به جايگاه اين شهر و استان وارد نشود.
وي همچنين از رقص مختلط سنتي دختران و پسران در مقابل يكي از مسوولان استاني و برخي مقام هاي شهرستاني انتقاد كرد و افزود: بايد با اقدامات درست و تذكر به مسوولان، از وقوع دوباره اتفاق هايي نظير آن جلوگيري شود.
وي با اشاره به نزديك شدن روز احسان و نيكوكاري و ايام پاياني سال گفت: كمك به فقرا و نيازمندان از جمله مهمترين سفارشات قرآن و اهل بيت (ع) است كه به بهانه ايام پاياني سال بايد بيش از پيش به آن توجه شود.
امام جمعه اروميه اظهار اميدواري كرد كه با كمك مردم، شاهد رسيدگي بيشتر به مستمندان در آستانه ايام نوروز باشيم.
وي افزود: رتبه آذربايجان غربي در كمك به نيازمندان در قالب صدقه قابل قبول نيست و بايد با همراهي بيش از پيش مردم، اين رتبه ارتقا يابد.
به گزارش ايرنا، هفته بزرگداشت مقام زن از چهارم ماه جاري آغاز شده بود و امروز به كار خود پايان داد.
روز سه شنبه هفته جاري /هفتم اسفندماه/ نيز سالروز ميلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر بود.
همچنين 14 اسفندماه جاري /سه شنبه هفته آينده/ روز احسان و نيكوكاري نامگذاري شده است.
روزهاي چهارشنبه تا جمعه هفته آينده نيز جشن نيكوكاري همزمان با سراسر كشور در آذربايجان غربي برگزار مي شود.
8137/2093