۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83227790
T T
۰ نفر
مدیریت مصرف آب را در خانه تكانی های عید فراموش نكنید

تهران- ایرنا- اجرای آیین سنتی خانه تكانی در روزهای پایانی سال، توصیه همه ساله مسئولان آب و فاضلاب را به همراه دارد كه از مردم می خواهند مدیریت مصرف بهینه آب را فراموش نكنند.

مدیر كل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشتركان و كاهش هدررفت شركت آب و فاضلاب كشوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به مردم توصیه كرد «مدیریت مصرف بهینه در شست و شوهای آخر سال مورد توجه جدی قرار دهند.»
علی سیدزاده افزود: آمارها نشان می دهد هر ساله و با توجه به اهتمام مردم برای انجام شست و شوهای آخر سال، میزان مصرف آب به طور چشمگیری افزایش می یابد؛ بر همین اساس به مردم توصیه می شود از روش هایی برای شست و شوها استفاده كنند كه كمترین میزان مصرف آب را به خود اختصاص دهد.
مدیركل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشتركان و كاهش هدررفت شركت آب و فاضلاب كشوری خاطرنشان كرد: مردم برای شست و شوی فرش های خود از شستن آنها در منازل به شدت پرهیز كرده و این نوع شست و شوها را به شركت های فعال در این بخش واگذارند زیرا آنها از روش هایی استفاده می كنند كه میزان مصرف آب كمتری دارد.
سیدزاده تاكید كرد: استفاده از روش هایی كه كمترین میزان مصرف آب را به خود اختصاص می دهد ضمن حفظ منابع كم آب، موجب تامین پایدار آب برای همه خواهد بود.
وی به بحران كم آبی در كشور اشاره كرد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب می تواند به كاهش این بحران كمك كند.
به گزارش ایرنا، رضا اردكانیان وزیر نیرو پنجم اسفند امسال در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر، بهره وری و صرفه جویی گفت: بحث اصلاح الگوی مصرف یكی از زمینه هایی است كه هر اندازه روی آن كار كنیم به معنای بیمه كردن و ایمن ساختن كشور در عرصه های مختلف خواهد بود.
اقتصام**2078**2025
۰ نفر