۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۲
کد خبر: 83228642
T T
۰ نفر

40 درصد ظرفيت كاروان هاي حج خراسان شمالي كامل شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۲
کد خبر: 83228642
40 درصد ظرفيت كاروان هاي حج خراسان شمالي كامل شد

بجنورد- ايرنا- مدير حج و زيارت خراسان شمالي گفت: تا كنون 40 درصد از ظرفيت كاروان هاي حج تمتع استان كامل شده است.

محمدباقر قاصري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سهميه اين استان در حج تمتع سال آينده يكهزار و 660 نفر است كه تا كنون 650 نفر براي نامنويسي به دفاتر حج و زيارت و پيشخوان دولت مراجعه كرده اند.
وي شمار شهروندان اين استان را كه تا پايان اسفند 95 براي حج وديعه گذاري كرده اند، 4400 نفر اعلام و بيان كرد: از اين تعداد تا 30 بهمن ماه امسال يكهزار و 380 نفر اطلاعات خود را در سامانه حج و زيارت تكميل كرده اند.
قاصري گفت: با توجه به اينكه بيشتر كساني كه قبض وديعه گذاري دارند در روستاها سكونت دارند اطلاعات كافي براي تكميل اطلاعات و ثبت نام را دريافت نكرده اند.
وي با بيان اينكه اطلاع رساني لازم به فرمانداري ها و دهياري ها صورت گرفته، گفت: حجگزاران استان با 11 كاروان زيارتي به سرزمين وحي اعزام مي شوند كه تا كنون 40 درصد ظرفيت اين كاروان ها تكميل شده است.
وي يادآور شد كه مهلت مرحله دوم تكميل اطلاعات تا نيمه اسفند تمديد شده و در صورتي كه باز هم ظرفيت كامل نشود تا 29 اسفندماه تمديد مي شود.
مدير حج و زيارت خراسان شمالي اظهار داشت: به منظور مساعدت به زائران حج 98، هزينه سفر آنان در 2 قسط دريافت مي شود كه قسط اول 150 ميليون ريال است كه همزمان با ثبت نام در كاروان ها دريافت مي شود.
وي با بيان اينكه ميزان قسط دوم متعاقبا اعلام مي شود، گفت: نامنويسي زائران، تنها در كاروان هاي شهر يا شهرستان محل سكونت افراد، كه در سامانه انتخاب شده، امكانپذير است.
امسال يكهزار و 545 نفر از خراسان شمالي به حج تمتع اعزام شده بودند.
ط/5132