۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83229407
T T
۰ نفر

سيرجان قابليت برند جهاني گردشگري را دارد

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83229407
سيرجان قابليت برند جهاني گردشگري را دارد

كرمان - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با اشاره به ظرفيت هاي متنوع سيرجان در حوزه گردشگري و صنايع دستي گفت: اين شهرستان مي تواند به عنوان برند جهاني در گردشگري معرفي شود.

به گزارش ايرنا، غلامرضا فرخي روز يكشنبه در نشست كارگروه گردشگري شهرستان سيرجان افزود: برندسازي اگر به درستي و با برنامه ريزي انجام شود موجب رونق گردشگري و اقتصادي و در نهايت موجب توسعه و پيشرفت شهر سيرجان خواهد شد.
وي تصريح كرد: همچنين بايد زمينه حضور گردشگران را با برپايي ورك شاپهاي متعدد صنايع دستي، راه اندازي اقامتگاه هاي بوم گردي، بازديد از مجتمع هاي صنعتي و معدني و جاذبه هاي تاريخي و گردشگري مهيا كرد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان بيان كرد: براي جذب گردشگران بايد برنامه ريزي و مديريت گردشگري داشت و مطمئنا اين برنامه ريزي و تعيين مسير گردشگري با همكاري دفاتر خدمات مسافرتي، دهداريها و شهرداريها بهتر انجام خواهد شد.
وي افزود: نمايشگاه سفره هاي هفت سين با نماد صنايع دستي هر شهرستان و يا استان از 15 تا 18 اسفند برگزار مي شود و اميدواريم اين نمايشگاه شاهد حضور توانمند هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي استان كرمان باشد.
شهرستان سيرجان آثار تاريخي ديدني همچون بادگيرهاي چپقي، باغ سنگي، يخدان هاي دوقلو، قلعه سنگ و بازار تاريخي و غيره را در خود جاي داده است.
همچنين سيرجان به ‌عنوان شهر جهاني گليم شناخته مي‌ شود و گليم شير يكي پيچ اين شهر در ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است.
شهرستان سيرجان در فاصله 185 كيلومتري غرب مركز استان قرار دارد.
3029/7437