۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۶:۳۵
کد خبر: 83232869
T T
۰ نفر

بولتون كره شمالی را به تشدید تحریم ها تهدید كرد

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۶:۳۵
کد خبر: 83232869
بولتون كره شمالی را به تشدید تحریم ها تهدید كرد

تهران- ایرنا- مشاور امنیت ملی كاخ سفید تهدید كرد در صورتی كه كره شمالی برنامه تسلیحات هسته ای خود را كنار نگذارد، آمریكا تشدید تحریم ها علیه این كشور را بررسی می كند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یك هفته پس از دیدار ناموفق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا با كیم جونگ اون رهبر كره شمالی، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ پیونگ را تهدید به تشدید تحریم ها كرد.
بولتون در گفت و گو با شبكه خبری فاكس نیوز گفت كه واشنگتن پس از دیدار ترامپ و كیم منتظر است پیونگ یانگ برنامه تسلیحات هسته ای و همه چیز مرتبط با آن را تسلیم كند.
وی تهدید كرد در صورتی كه كره شمالی این كار را نكند، نه تنها تحریم های موجود علیه این كشور رفع نمی شود، بلكه واشنگتن تشدید این تحریم ها را نیز بررسی خواهد كرد.
دیدار دو روزه ترامپ و كیم چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به دلیل اختلاف دو طرف پیرامون اینكه كره شمالی تا چه حدی مایل به محدود كردن برنامه هسته ای خود است و آمریكا تا چه میزانی برای رفع تحریم ها علیه این كشور تمایل دارد، با شكست مواجه شد.
شب گذشته دو اندیشكده آمریكایی و همچنین مقام های امنیتی كره شمالی گزارش دادند كه پیونگ یانگ در حال بازسازی مركزی موشكی است كه پس از دیدار اول ترامپ و كیم قول تخریب آن را داده بود.
شكست دیدار دوم ترامپ و كیم در ویتنام ابهام هایی درباره آینده مذاكرات واشنگتن و پیونگ یانگ ایجاد كرده است. مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا گفت امیدوار است بتواند در هفته های آینده هیاتی را به كره شمالی بفرستد.
در حالی كه رسانه های كره شمالی از توافق ترامپ و كیم برای ادامه مذاكرات نوشتند، «چو سون هوئی» معاون وزیر خارجه این كشور گفت كه رهبر كشورش ممكن است تمایلی برای رسیدن به یك توافق نداشته باشد.
شبد**9416**1010
۰ نفر