۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۵۶
کد خبر: 83233090
T T
۰ نفر

آزادي بيان در آمريكاي ترامپ – رضا خوش لهجه *

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۵۶
کد خبر: 83233090
آزادي بيان در آمريكاي ترامپ – رضا خوش لهجه *

تهران – ايرنا – سخنان انتقادي'ايلهان عمر'نماينده مسلمان كنگره آمريكا عليه لابي صهيونيستي؛ پرده از چهره دوگانه آمريكا در موضوع ' آزادي بيان 'برداشت و هجمه گسترده روزهاي اخير عليه اين نماينده مسلمان، حاكي از نفوذ و سلطه گسترده صهيونيست ها در دستگاه حاكمه آمريكاست.

'ايلهان عمر'38ساله كه اصالت سوماليايي دارد؛ در انتخابات مياندوره اي آبان ماه سال گذشته به نمايندگي از ايالت ميته سوتا به مجلس نمايندگان آمريكا راه يافت.
از همان ابتداي راهيابي اين نماينده مسلمان به كنگره؛ برخي نمايندگان جمهوريخواه و حتي هم حزبي هاي او در حزب دمكرات آمريكا نسبت به مواضع ضدصهيونيستي وي؛ جبهه گيري كردند.
او بارها در سخنراني و مصاحبه هاي خود با رسانه هاي آمريكايي با هشدار و انتقاد درباره نفوذ گسترده صهيونيست ها در هيات حاكمه آمريكا نسبت به سياست هاي دولت ترامپ در برتري قائل شدن نسبت به رژيم صهيونيستي به شدت انتقاد كرده است.
'عمر' نقش لابي گران صهيونيست درسياست آمريكا را مخرب دانسته و گفته بود كه اين لابي ها به اعضاي كنگره پول مي دهند تا ازرژيم صهيونيستي دفاع كنند.
اين نماينده كنگره روز يكشنبه در توئيتي نوشت: انتظار نمي رود نماينده اي كه در كنگره يا در يكي از كميته هاي آن خدمت مي كند، به حمايت از يك كشور خارجي وفادار باشد يا تعهدي به آن داشته باشد.
اين مواضع ضداسراييلي كه به مذاق دولت ترامپ و لابي صهيونيست ها در جامعه آمريكا خوش نيامده؛ باعث شده است تا اتهامات مختلفي را عليه اين زن مسلمان مطرح نمايند.
در تازه ترين اتهامات؛ در مراسم بزرگداشت حزب جمهوريخواه آمريكا در مجلس نمايندگان ايالت ويرجينياي غربي؛ جمعه گذشته طرفداران و هواداران دونالد ترامپ در اقدامي با هدف اسلام هراسانه ؛ جنجال سياسي عليه او به راه انداختند و ' ايلهان عمر ' را با حوادث يازده سپتامبر 2001 ميلادي مرتبط دانستند.
چندي قبل نيز حملات برخي جمهوريخواهان عليه 'ايلهان عمر'به حدي افزايش يافت كه ' دونالد ترامپ ' رييس جمهوري آمريكا ، خواستار استعفاي او شده بود.
'مايك پنس'معاون ترامپ نيز در واكنش به مواضع ضد صهيونيستي اين نماينده مسلمان تهديد كرده بود كه او با عواقب سخنانش روبرو خواهد شد.
اين نماينده محجبه كنگره اخيرا نيز درحساب كاربري خود در توييتر در واكنش به مخالفين خود كه او را'يهود ستيز'ناميده اند؛ نوشت: مخالفت با 'بنيامين نتانياهو' نخست وزير رژيم صهيونيستي و اشغالگري به معناي يهودستيزي نيست. اينكه وقتي كسي از اسراييل حمايت نمي كند ؛ ضد آمريكايي معرفي و توصيف مي شود ؛ مشكل آفرين است .
طبيعي است كه اينگونه افشاگري ها و موضعگيري ها؛ واكنش چهره هاي هوادار ترامپ و همسو با منافع اسراييل را بدنبال داشته است و اكنون آنها در تلاشند با تصويب قطعنامه اي عليه ' ايلهان عمر ' نماينده زن مسلمان كنگره ؛ اظهارات او را محكوم كنند.
پيش نويس اين قطعنامه از سوي نانسي پلوسي و استني هوير، اليوت آنجل ، جرالد نادلر و تد ديچ تهيه شده است.
آنان ؛ ايلهان عمر را متهم كرده اند كه اظهارات وي درباره صهيونيست ها نوعي ' يهود ستيزي ' است و آن را محكوم و مردود دانسته اند اما اين درحالي است كه ' ايلهان عمر ' اين اتهامات را نادرست و مردود دانسته است.
سخن آخر .... بدون شك فشارها عليه اين نماينده مسلمان كنگره آمريكا در جامعه اي كه مدعي آزادي بيان است ؛ علاوه بر اينكه نقض آزادي بيان محسوب مي شود ؛ بيانگر اين واقعيت است كه ازادي بيان درآمريكاي ترامپ تا جايي امكان پذير است كه منافع صهيونيست ها و سياست هاي تبعيض نژادي و اشغالگري اين رژيم را به چالش نكشد.
-------------------------------------------------------------------
خبرنگار ايرنا