۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83234003
T T
۰ نفر
سند راهبردی توسعه همدان با پشت میزنشینی محقق نمی شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به اجرای سند راهبردی و برنامه توسعه سه ساله این استان گفت: اجرای این سند راهبردی با پشت میز نشینی مدیران محقق نمی شود و تا پایان برنامه ششم توسعه فرصت داریم این سند را به اتمام برسانیم.

به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در یازدهمین جلسه اعضای شورای برنامه ریزی توسعه استان همدان در شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به وجود طرح های نیمه كاره بسیار، منابع و ظرفیت ها را در سطح استان تفكیك و به مدیران الزام كرده ایم كه طی سه سال از عمر خدمتی دولت این طرح ها اجرایی شود.
وی با تاكید بر اینكه برای اتمام این طرح ها در قالب سند راهبردی استان باید انقلابی كار كنیم افزود: باید شبانه روزی كار كنیم و یك نهضت انقلابی به راه بیفتد.
استاندار همدان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان تاكید كرد: برای تحقق و اجرای سند راهبردی توسعه استان مدیرانی پا به كار می خواهیم و در این رابطه مدیران ناكارآمد را برنمی تابیم.
شاهرخی با تاكید بر اینكه حركت سیستمی برای تحقق این هدف بزرگ ایجاد شود گفت: در حال حاضر ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و باید به این باور برسیم كه هر جا كوتاهی كنیم، حفره های بزرگی ایجاد می شود كه قابل جبران نیست.
وی ادامه داد: برای اجرای سند راهبردی توسعه استان برنامه ریزی صورت گرفته و منابع تامین شده است و با تعیین طرح های شاخص در هر نقطه از استان، هر دستگاهی مكلف به اجرای این طرح ها است.
استاندار همدان محور ملایر، سه راهی بروجرد را یكی از نقاط حادثه خیز استان دانست و تاكید كرد: طرح اصلاح این نقطه باید در بهار سال آینده به اتمام برسد.
شاهرخی با تاكید بر اینكه تعهدات ما برای سال 98 باید عملیاتی شود بیان كرد: مصمم به اجرای طرح ها و برنامه توسعه استان همدان هستیم و هیچ كوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.
وی اظهار داشت: ما به دنبال توسعه متوازن استان هستیم و برای اجرای این طرح ها باید از منابع بهترین استفاده را برده و آنها را صرف طرح هایی كنیم كه بهترین خدمات را برای مردم به دنبال دارد.
استاندار همدان افزود: تیم ویژه ای را در نظر می گیریم تا میزان پیشرفت این برنامه ها و طرح ها را رصد كند.
شاهرخی با اشاره به اقدامات اثرگذار در استان همدان یادآور شد: اگر امروز 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در جهت اجرای طرح های صنعتی در شهرستان ملایر تامین می شود، حاصل زحمات تیم مدیریتی استان در گذشته با مدیریت «محمدناصر نیكبخت» است.
وی خاطرنشان كرد: با تاسی از سیاست های دولت تدبیر و امید، اولویت مهم ما در استان توجه به معیشت، اشتغال و تولید است و این امر جز با توجه به تولید، تولیدكنندگان و حمایت از بخش خصوصی محقق نمی شود.
استاندار همدان با تاكید بر اینكه در جذب سرمایه گذار باید تجدید نظری در شیوه كار صورت گیرد افزود: راه عبور از مشكلات كنونی این است كه زیر پای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن كنیم و روند را برای ورود سرمایه گذاران آسان سازی كنیم.
شاهرخی با تاكید بر اینكه مدیران باید از نزدیك مسایل و مشكلات واحدهای تولیدی را بررسی و پیگیری كنند گفت: مدیران موظف هستند مشكلات را در خود شهرستان ها حل كنند و اجازه ندهند این مسایل به استان كشیده شود.
وی ادامه داد: مدیران كل استان به مدیران شهرستانی تفویض اختیار دهند و با رها كردن میز كار، حداقل هر 45 روز یكبار با حضور در شهرستان ها، در جریان مسایل و مشكلات قرار گیرند.
استاندار همدان ارتباط موثر با رسانه ها با هر نوع نگاه و تفكر، مطبوعات و صدا و سیمای مركز استان را یكی از اولویت های كاری مدیران برشمرد و ضمن سپاس از تلاش خبرنگاران از مدیران درخواست كرد: رسانه ها را جدی بگیرید و از این ظرفیت بهترین استفاده را داشته باشید.
شاهرخی با بیان اینكه مصمم به تداوم برگزاری جلسه های استانی در سایر شهرستان های استان هستیم گفت: مردم مستحق بهترین خدمات هستند و با همدلی و وحدت به طور قطع با موفقیت از این شرایط عبور می كنیم.
وی همچنین با تبریك آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختكاری، منابع طبیعی را به عنوان یك ثروت ملی بی بدیل، نیاز اساسی زیست دانست و افزود: باید زمینه سازی كنیم تا خود مردم منابع طبیعی را حفظ و نگهداری كنند و این نیاز به فرهنگ سازی و گسترش سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست دارد.
استاندار همدان با اشاره به فرا رسیدن جشن نیكوكاری، خواستار توجه جدی مدیران به طبقه محروم استان شد و بیان كرد: از هم اكنون تا شب عید در نظر داریم یك هزار خانواده زیرپوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) استان توسط مدیران مورد تفقد و دلجویی و كمك قرار گیرند و با حضور در منازل آنها مشكلات نیز بررسی و به ما اعلام شود.
شاهرخی وجود وحدت و همدلی در مجموعه استان را بستری مناسب برای فعالیت رو به جلو دانست و با اشاره به جایگاه ویژه ملایر گفت: این شهرستان سابقه درخشانی در طول تاریخ دارد و وجود مردمی سختكوش، متدین و با فرهنگ وجه تمایز این شهرستان است.
وی ادامه داد: خدمت به مردم در هر جایگاهی، معامله با خدا است و باید ایثارگرانه و عاشقانه در خدمت به مردم باشیم.
7528/2090