۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83234678
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: زندگي ساده شهيد باكري الگوي نسل جوان است

تبريز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با اشاره به خصوصيات اخلاقي فردي و اجتماعي شهيد مهدي باكري، گفت: زندگي ساده و بي آلايش اين شهيد والامقام بايد الگوي نسل جوان قرار بگيرد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدعلي آل هاشم روز پنجشنبه در مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهداي عمليات هاي بدر و خيبر و فرمانده شهيد لشكر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس با تاكيد بر اينكه ياد و نام شهدا نبايد از خاطره ها فراموش شود، افزود: زنده نگه داشتن ياد شهدا ضامن بقا و ثبات نظام جمهوري اسلامي است.
وي از شهيد باكري به عنوان فرماندهي ايثارگر، مخلص، رشيد و خدمتگذاري صديق و صميمي و عاشق امام (ره) و انقلاب اسلامي ياد كرد كه با تمام وجود خود را پيرو خط امام مي دانست و سعي مي كرد زندگي خود را بر اساس رهنمودهاي امام راحل تنظيم كند.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه كرد: او همواره به دقت فرامين رهبري و ولي فقيه زمان خود را گوش مي داد و مي نوشت تا اين رهنمودها را در زندگي خود رعايت كند و به واقع، باكري زندگي ساده و بي ريا يي داشت كه امروز بايد الگوي همگان باشد.
وي با اشاره به فرموده مقام رهبري درباره شهيد باكري مبني بر اينكه ' ياد سردار بزرگ و گرامي لشكر عاشورا كمتر وقتي است كه از خاطر من برود و چهره مظلوم و عاشق او و روح سرشار از ايمانش همواره در خاطرم است و او را هرگز فراموش نمي كنم،'، گفت: يكي از بركات بارز و مهم دفاع مقدس اين بود كه وسيله اي شد تا استعدادهاي درخشان خود را در اين عرصه نشان دهند كه شهيد باكري از جمله اين استعدادهاي درخشان است.
حجت الاسلام آل هاشم با بيان اينكه شهيد باكري در آغاز جنگ جواني تازه فارغ التحصيل بود كه با درك صحيح موقعيت كشور به جبهه هاي جنگ رهسپار شد، اظهار داشت: او در عمليات هاي بيت المقدس، خيبر و فتح المبين رشادت زيادي از خود نشان داد و معجزات فراواني توسط او و برادر شهيد غيرتمندش ثبت و ضبط شد.
وي از شهيد باكري به عنوان مردي بااستعداد و فردي دلسوز و مهربان ياد كرد.
امام جمعه تبريز گفت: به شهداي گرانقدر و مظلوم اسفند ماه درود مي فرستيم؛ اين ماه شهداي زيادي داشت.
حجت الاسلام آل هاشم با تبريك شب ميلاد امام محمدباقر(ع)، گفت: اين امام همام بنيانگذار نهضت علمي در جهان تشيع بود و راه و روش ايشان بايد الگوي عمل نسل جوان امروز بايد براي تحقق بخشيدن به گام دوم انقلاب به عنوان تاكيد رهبري، قرار بگيرد.
به گزارش ايرنا، عمليات ظفرمند خيبر در اسفند ماه سال 1362 و بدر در اسفند ماه سال 1363 كه به فاصله يك سال از يكديگر در مناطق عملياتي هورالعظيم در شمال بصره و هورالهويزه به انجام رسيد، با شهادت تعدادي از رزمندگان لشكر عاشورا از جمله مهدي باكري، فرمانده و حميد باكري، جانشين فرماندهي لشكر 31عاشورا و البته پيروزي لشكر اسلام همراه بود.
آذربايجان شرقي در طول دوران دفاع مقدس با تقديم حدود 10 هزار شهيد، 23 هزار جانباز و يك هزار و 900 نفر آزاده توانست در اين امتحان الهي به شايستگي بيرون آيد و نام خود را همچون گذشته بار ديگر بر تارك تاريخ ايران و جمهوري اسلامي بنشاند.
شهيد مهدي باكري فرمانده لشكر31 عاشورا 25 اسفند سال 1363 در عمليات بدر به شهادت رسيد.
3038/518