وزارت ارتباطات آماده همكاري با متخصصان هوش مصنوعي است

تهران- ايرنا- رئيس سازمان فناوري اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در تلاش براي دراختيار گذاشتن داده هايي در موضوعات و صنايع مختلف به متخصصان هوش مصنوعي است تا در راستاي پژوهش و توسعه علم هوش مصنوعي از آن بهره ببرند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار گروه دانشگاه ايرنا، امير ناظمي در نخستين رويداد كارآفريني با موضوع هوش مصنوعي (Edge) اظهار داشت: اين داده ها مي توانند در حوزه هاي گوناگون مانند پزشكي، بورس و استارتاپ ها باشند.
وي در اين رويداد كه از سوي پارك علم و فناوري دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد، عنوان كرد: ويژگي مهم تكنولوژي هاي جديد نداشتن مرز دقيق ميان آنها است. اين نوع تقسيم بندي ها در عمل و حوزه اپليكيشن به يكديگر وابسته هستند.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: حوزه هاي هوش مصنوعي و داده هاي عظيم را نمي توان از پردازش تصوير جدا كرد و به ناچار بايد از هوش مصنوعي و تكنولوژي هاي وابسته به آن استفاده كرد.

* هوش مصنوعي در دانشگاه تربيت مدرس
در ادامه سعيد ابراهيمي رئيس پارك علم و فناوري دانشگاه تربيت مدرس نيز به مهمترين فعاليت هاي اين پارك پرداخت و عنوان كرد: بازارسنجي، ايده پردازي، پژوهش هاي علمي، طراحي مهندسي، نمونه سازي، طراحي صنعتي، استانداردسازي، تدوين دانش فني، ثبت مالكيت فكري، تجاري سازي، فروش و پشتيباني هاي بعدي براي تحقق محصولات فناوري در عرصه توليد صنعتي و همچنين عرضه خدمات تخصصي از فعاليت هاي اصلي پارك علم و فناوري دانشگاه تربيت مدرس به شمار مي روند.
وي هدف از برگزاري رويداد كارآفريني هوش مصنوعي را ترويج فضاي كارآفريني ميان دانشجويان عنوان كرد و گفت: علاقه مندان به اين حوزه مي توانند با حضور در چنين رويدادهايي در راه اندازي استارتاپ ها از اين اطلاعات استفاده كنند.
ابراهيمي با تاكيد بر اينكه هوش مصنوعي يكي از فناوري هاي پيشرفته در جهان كنوني به شمار مي رود، بيان داشت: در حال حاضر حدود 120 شركت زير پوشش پارك علم و فناوري دانشگاه تربيت مدرس فعاليت مي كنند. اين در حالي است كه در نتايج پالايش شركت مشخص شد كه 80 شركت عملكرد و فعاليت قابل قبولي دارند.
وي افزود: فعاليت شركت ‌هايي قابل قبول است كه به پارك فناوري به عنوان تكيه‌ گاه نگاه نكرده و خود داراي فعاليت مستقل باشند. در برابر، ما نيز به چنين شركت‌ هايي سرويس ارائه مي دهيم. چرا كه به دليل محدوديت منابع، ترجيح بر حمايت از شركت هايي است كه با جديت بيشتر كار كنند.
رئيس پارك علم و فناوري دانشگاه تربيت مدرس تاكيد كرد: شركت ‌هاي مورد تاييد مي‌ توانند از برند پارك فناوري استفاده و اعتماد كارفرما را جلب كنند. همچنين از حمايت‌ هايي همچون سالن جلسات، خدمات اداري، شركت در نمايشگاه‌ ها و دوره آموزشي بهره ‌مند شوند.
به بيان وي، پارك فناوري دانشگاه شهيد مدرس 80 درصد هزينه مشاوره براي اين شركت‌ ها را پرداخت كرده و اولويت پذيرش نيز با شركت هايي است كه در حوزه هاي آي ‌تي، هوش مصنوعي، نفت و انرژي، كشاورزي و علوم دامي، مهندسي پزشكي و حوزه هنر و علوم انساني فعاليت مي ‌كنند.
ابراهيمي به شكاف ميان صنعت و دانشگاه اشاره و عنوان كرد: صنعت، دانشگاه را قبول ندارد و به دنبال دريافت كار با هزينه كم اما كيفيت بالا است در حالي كه دانشگاه ‌ها متناسب با بودجه قادر به ارائه كار و خدمات هستند.
نخستين رويداد كارآفريني هوش مصنوعي با حضور سه استارتاپ لينكپ، نظربين و خبريو در دانشگاه تربيت مدرس با هدف آشنايي جامعه استارتاپي و علاقه مندان به كارآفريني به تكنولوژي هاي پيشرفته در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.
**8398**1834