۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۵
کد خبر: 83235133
T T
۰ نفر

كاهش دما، بارندگي و وزش باد شديد در گيلان

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۵
کد خبر: 83235133
كاهش دما، بارندگي و وزش باد شديد در گيلان

رشت - ايرنا - سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان از كاهش محسوس دما، بارندگي و وزش باد شديد در استان از امشب (پنجشنبه) خبر داد.

مازيار غلامي عصر پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا بيان كرد: تحليل آخرين نقشه هاي هواشناسي بيانگر نفوذ توده هواي سرد و بارشي بتدريج از عصر امروز به منطقه است كه اين موج بارشي طي جمعه تقويت شده و سبب كاهش محسوس دما بين هفت تا 15 درجه سلسيوس، بارندگي و وزش باد در بعضي نقاط شديد و خيلي شديد و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.
وي ادامه داد: طي پنجشنبه شب و جمعه، بارندگي و وزش باد در نقاط مختلف استان بويژه نواحي مركزي و شرقي شديد پيش بيني مي شود و آبگرفتگي و بالاآمدن آب رودخانه ها و مسيل ها دور از انتظار نيست ولي اين سامانه بارشي از ظهر شنبه هفته آينده بتدريج تضعيف شده و از منطقه خارج خواهد شد.
غلامي به بخش هاي مختلف كشاورزي توصيه كرد تمهيدات لازم را بيانديشند و از شهروندان نيز خواست از استقرار در حاشيه رودخانه ها و مسيل ها بپرهيزند.
وي با اشاره به بارش برف در ارتفاعات و لغزندگي جاده ها ، به رانندگاني كه قصد عبور از محورهاي كوهستاني و گردنه هاي برف گير استان را دارند، تاكيد كرد كه زنجيرچرخ و تجهيزات زمستاني همراه داشته باشند.
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان آسمان فردا را نيز ابري و مه آلود، كاهش دما، بارندگي و وزش باد گاهي شديد، در ارتفاعات بارش برف پيش بيني كرد.
وي گفت: بيشينه دماي گيلان طي شبانه روز گذشته با 21 درجه مربوط به منجيل و كمينه دماي استان براي فردا با دو درجه زيرصفر مربوط به ديلمان و جيرنده عنوان كرد.
غلامي افزود: بيشينه دماي امروز رشت 16 درجه و كمينه دماي فرداي مركز گيلان نيز شش درجه خواهد بود.
7296/2007/