۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83237112
T T
۰ نفر

حمايت عملي از بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي

۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83237112
حمايت عملي از بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي

بندرعباس - ايرنا - رهبر معظم انقلاب در اواخر بهمن ماه امسال بيانيه اي مهم با عنوان گام دوم انقلاب خطاب به ملت ومسوولان نظام صادر كردند كه بايستي مورد توجه جدي وحمايت همه اركان نظام قرارگيرد تا تحقق آن نيز عملي شود.

به گزارش ايرنا اين بيانيه مهم و راهبردي به مناسبت چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و ورود جمهوري اسلامي به فصل جديد زندگي، ازسوي حضرت آيت الله خامنه اي صادر شد .
رهبر معظم انقلاب دراين بيانيه پس از قدرداني از حضور سرافرازانه و دشمن‌ شكن مردم در راهپيمايي 22 بهمن، به تبيين ويژگي‌هاي مسير پر افتخار پيموده شده در چهل سال گذشته و بركات خيره‌ كننده انقلاب اسلامي در رساندن ايران عزيز به جايگاه شايسته ملت پرداختند.
آن حضرت دراين بيانيه مهم با تأكيد بر اميد واقع ‌بينانه به آينده و نقش بي ‌بديل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آينده ‌سازان ايران مقتدر، الزام هاي اين جهاد بزرگ را در 7 سرفصل اساسي بيان كردند.
در بخشي از بيانيه آمده است كه انقلاب اسلامي همچون پديده‌اي زنده و با اراده، همواره داراي انعطاف و آماده‌ي تصحيح خطاهاي خويش است، امّا تجديد نظرپذير و اهل انفعال نيست. به نقدها حسّاسيّت مثبت نشان مي دهد.

**تحقق گام دوم انقلاب فراتر از حمايت هاي زباني
نماينده ولي فقيه در هرمزگان دراين زمينه گفت: بيانيه گام دوم انقلاب كه توسط مقام معظم رهبري صادر شده نياز به حمايت هاي زباني ندارد و بايد با اجراي آن در عمل مورد حمايت قرار گيرد.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي روز شنبه در تجمع حوزويان هرمزگان در حمايت از بيانيه گام دوم انقلاب اظهار داشت: جنس اين بيانيه از مقوله الفاظ نيست.
وي ادامه داد: كاغذ كاري نمي كند و بايد آنرا براي جامعه تبيين كرد، خود اجرا كننده آن باشيم و زمينه عمل ديگران به آن را فراهم كنيم.
وي اضافه كرد: اين بيانيه مي خواهد فاصله بين « هست ها» و « بايد ها» را حذف و «بايد هاي» لازم را احيا كند.
نماينده ولي فقيه در هرمزگان گفت: اكنون بين اين ها فاصله وجود دارد كه اين ربطي به نظام ندارد و مسوولان بايد با تلاش عملي خود آنها را برطرف كنند.
امام جمعه بندرعباس افزود: بدون شك اين فاصله ها وجدان هاي آزاده را عذاب داده و مي دهد اما اين فاصله ها برطرف شدني است.
آيت الله نعيم آبادي افزود: برخي مي گويند انقلاب چه كار كرده در حالي كه اين سخن اشتباه است، آنان بگويند انقلاب چه كار نكرده است.
وي ادامه داد: در بخش حوزه هاي علميه اكنون هرمزگان داراي حدود 2 هزار طلبه خواهر است در حالي كه قبل از انقلاب اسلامي تنها خانم مجتهده اصفهاني چند طلبه در اصفهان داشت.
نماينده ولي فقيه در هرمزگان بيان داشت: با گذشت 54 سال از حكومت خبيث پهلوي ها و 53 سال از تاسيس تسليحات در تهران هيچ وسليه دفاعي وجود نداشت و هواپيماهاي متجاوز بحثي بدون مانعي تا پايتخت آمده، بمباران مي كردند و باز مي گشتند.
آيت الله نعيم آبادي خاطر نشان كرد: در زمان جنگ موشك از ليبي وارد مي كرديم ولي اكنون موشك با بُرد 2 هزار كيلومتر مي سازيم و آمريكا و اسراييل جرات ندارد غلطي بكنند.
وي تاكيد كرد: اكنون زيردريايي هاي بسيار پيشرفته بدست جوانان كشور ساخته مي شود، برخي بي انصافي مي كنند.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: واقعيت هاي تلخ مانند رانت خواري، بد اخلاقي، تهمت، تجاوز به حقوق بيت المال وجود دارد كه بايد با آنها مقابله شود ولي نسبت به جهان وضع بهتري داريم.

**كليد واژه بيانيه گام دوم انقلاب جوانان
مسوول نمايندگي نهاد رهبري در دانشگاه هرمزگان هم در اين تجمع اظهار داشت: كليد واژه بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي جوانان و روح اصلي آن هم اميد به جوانان است.
حجت الاسلام محمد عبادي زاده افزود: جوانان بايد اين بيانيه را تبديل به گفتمان اصلي جامعه كنند و اين بيانيه بنا به دلايل گوناگون داراي اهميت است.
وي ادامه داد: اول آنكه صادر كننده آن بزرگترين شخصيت جهان اسلامي است، همزمان با چهل سالگي انقلاب اسلامي صادر شده و كُنشگران و مخاطبان اصلي آن هم جوانان هستند و محتواي آنرا مي توان منشور انقلاب اسلامي ناميد.
وي اضافه كرد: 40 سال از عمر انقلاب اسلامي مي گذرد و گام اول را پشت سر گذاشته ايم، نسل هاي اول و دوم كارهاي بزرگي براي كشور انجام داده و پيشرفت هاي مهم و ارزشمندي به ارمغان آورده، انقلاب را تثبيت كرده و جنگ تحميلي را اداره كردند.
اين مدرس حوزه و دانشگاه خاطر نشان كرد: امروز نسل هاي سوم و چهارم هستند كه بايد كاستي ها را جبران و انقلاب را به پيش برده و مسووليت نزديك كردن آن به آرمان هايش و ساخت آينده و تمدن نوين اسلامي را بر عهده دارند.
مسوول نمايندگي نهاد رهبري در دانشگاه هرمزگان افزود: مفهوم بيانيه گام دوم انقلاب انتقال مديريت كشور به نسل هاي بعدي است كه مقام معظم رهبري اين كار را آغاز كرده اند، انتقال انقلاب به نسل هاي بعدي بايد آرام و تدريجي باشد.حجت الاسلام عبادي زاده خاطر نشان كرد: طُلاب هم وظيفه دارند و بايد به دنبال كم كردن فاصله بين «بايد ها و هست ها» بوده و جهاد اسلامي را زنده ساخته و به مقابله با سبك زندگي غربي بپردازند.
وي ادامه داد: روحانيت بايد در كف ميدان باشد و جامعه پشت سر آن حركت كند، نه اينكه جامعه مسيري را طي كند و بعد روحانيت راه خود را برود.
وي ياد آور شد: روح انقلاب اسلامي نبايد فراموش شود و دشمن تلاش دارد انقلاب اسلامي را از هويت خود خارج سازد، اگر كسي تصور كند تعامل با خارج در سايه فراموشي روح انقلاب است اشتباه كرده است.
مسوول نمايندگي نهاد رهبري در دانشگاه هرمزگان ابراز داشت: مديراني كه روح انقلابي ندارند هرچند در مسند كارها باشند مشروعيت ندارند.
عبادي زاده تصريح كرد: ايران اسلامي با 15 كشور همسايه است و جمعيت 600 ميليوني در اطراف آن حضور دارند كه اين ظرفيت بالا بايد به خوبي مورد استفاده قرار گيرد.
وي تاكيد كرد: اگر مديري از آرمان هاي انقلاب اسلامي، امام راحل و شهدا فاصله بگيرد مشروعيت خود را از دست مي دهد.
تجمع كنندگان در اين مراسم شعارهاي «مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسراييل، مرگ بر انگليس، مرگ بر آل سعود، مرگ بر فتنه گر، اي رهبر آزاده آماده ايم آماده، حوزه انقلابي آماده جهاد است، جوان با بصيرت سردار انقلاب است، ما همه سرباز توايم خامنه اي گوش به فرمان توايم خامنه اي» سر دادند.
3219/6048