۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۷
کد خبر: 83237870
T T
۰ نفر
60 میلیون مترمربع آسفالت ریزی در روستاهای كشور انجام شده است

شیراز- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور گفت: هفت هزار و 500 كیلومتر عملیات آسفالت ریزی روستاهای ایران طی سال های 94 تا 96 انجام شده كه معادل 60 میلیون مترمربع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شاملو یكشنبه در بازدید از مناطق روستایی در شهرستان های رستم و ممسنی استان فارس اظهار داشت: این عملیات در این مدت در بیش از هفت هزار روستای كشور انجام شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های «هادی» آغازی برای تداوم توسعه و عمران روستایی كشور است و در حال حاضر این طرح در بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار كشور تهیه شده و در 18 هزار روستا عملیات بهسازی روستایی انجام شده است.
شاملو با بیان اینكه در بازنگری و تهیه طرح های هادی به اهداف كلی قانون برنامه ششم توسعه رسیده ایم افزود: در حدود 98 درصد روستاها عملیات تهیه طرح هادی انجام شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسكن كشور اضافه كرد: تهیه طرح هادی به منزله آغاز عملیات اجرایی طرح و نویدبخش برنامه ریزی توسعه برای یك دوره 10 ساله در روستاها است؛ با اجرای طرح هادی چهره روستاها متحول می شود و امید به رفع محرومیت و افزایش رضایتمندی مردم بیشتر می شود.
وی با بیان اینكه 2 میلیون و 200 هزار واحد روستایی در برنامه های چهارم، پنجم و 2 سال اول برنامه ششم توسعه از تسهیلات مقاوم سازی مسكن روستایی بهره مند شدند، از روستاییان خواست ضمن استقبال بیشتر از تسهیلات اعطایی بانك ها زمینه مقاوم سازی بیشتری در مناطق آسیب پذیر فراهم كنند.
شاملو ادامه داد: عملیات مقاوم سازی بافت های آسیب پذیر نیز در بیش از یك میلیون و 850 هزار واحد از واحدهای روستایی به اتمام رسیده و این واحدها تحویل متقاضیان شده است.
وی به سایر ماموریت های بنیاد مسكن در حوزه عمران روستایی از جمله صدور اسناد مالكیت هم اشاره و بیان كرد: بیش از سه میلیون و 200 هزار واحد روستایی با همكاری و مشاركت سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و بنیاد مسكن تشكیل پرونده داده اند، نقشه برداری شده و اسناد مالكیت صادر و تحویل متقاضیان شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسكن كشور همچنین گفت: در شهرهای زیر 25 هزار تن جمعیت نیز در چارچوب این قانون، حدود 220 هزار واحد مسكونی سنددار شدند.

** 40 درصد از بافت های روستایی كشور مقاوم سازی شده است
معاون بازسازی و مسكن روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور نیز در این بازدید با بیان اینكه حدود 40 درصد از بافت های فرسوده روستایی در كشور بازسازی و مقاوم سازی شده است گفت : این روند با بهره گیری از تسهیلات اعطایی باید شتاب گیرد و در سال های آینده شاهد رونق بیشتر مقاوم سازی های روستایی باشیم.
عزیزالله مهدیان اظهار داشت: كشورما منطقه زلزله خیز است و آسیب پذیری بافت های فرسوده روستایی در زلزله هایی مانند زلزله سال گذشته كرمانشاه مشاهده می شود، پارسال حدود 40 هزار واحد مسكونی روستایی تخریب و بیش از 60 هزار واحد تعمیری دچار خسارت شد كه دولت از همان هفته اول وقوع زلزله، اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده مصوب و تامین كرد و بانك ها نیز در پذیرش متقاضیان خوب عمل كردند.
معاون بنیاد مسكن كشور با تاكید بر اینكه لازم است از سوی روستاییان و متقاضیان نیز استقبال شایسته ای برای استفاده از تسهیلات بانكی مقاوم سازی صورت گیرد گفت : سقف وام مسكن روستایی از 20 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش یافته است، این افزایش سقف وام به بانك‌ها ابلاغ شده و قابل اجراست.
مهدیان اضافه كرد : روند بازسازی و مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسكونی روستایی از سوی این بنیاد در كشور همچنان ادامه دارد و تا سال 1405 میزان واحدهای مقاوم سازی شده روستایی به 80 درصد خواهد رسید.
6113 /1876
۰ نفر