۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83238044
T T
۰ نفر
رنگ هاي شاد در سيماي شهري سمنان استفاده شود

سمنان- ايرنا- سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري سمنان گفت: شهرداران سمنان بايد با رنگ هاي شاد و مفرح سيماي شهري به استقبال مهمانان نوروز بروند.

به گزارش ايرنا، قدرت الله ابك روز يكشنبه در جلسه سازمان‌ همياري و شهرداري هاي استان سمنان در سالن مديريت بحران استانداري با اشاره به اهميت و تاثير زيبايي هاي بصري با كاربرد رنگ هاي شاد در نما و سيماي شهري، بيان كرد: تركيب بندي رنگ هاي شاد در سيماي شهري سبب جذابيت شهرها به منظور حضور و استقبال گردشگران به ويژه در ايام نوروز مي شود.
وي گفت: اين امر علاوه بر حس شادي با اثرهاي رواني، در كاهش آسيب هاي اجتماعي، ايجاد احساس آرامش ذهني و امنيت نيز موثر است.
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري سمنان افزود: استفاده از المان هاي زيبا و جذاب د‌ر ميادين و ورودي شهرها علاوه بر افزايش شور و نشاط، فرارسيدن فصل بهار و نوروز را به شهروندان و مسافران القا مي كند.
وي تاكيد كرد: سيما و منظر شهري بايد متناسب اقليم آب و هوايي و آداب و رسوم شهرها باشد تا علاوه بر استقبال اهالي و سازگاري با منطقه، نشانگر آداب و رسوم بومي نيز باشد.
ابك با اشاره به لزوم ارائه خدمات به موقع از سوي شهرداري ها به مسافران نوروز 98، بيان كرد: شهرداران بر نظافت و آراستگي مناطق اسكان مسافران و مديريت اين مكان ها نظارت كافي داشته باشند.
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري سمنان بر رفع نقاط حادثه خيز در شهرها تا قبل از عيد نوروز تاكيد و اضافه كرد: در صورت امكان پذير نبودن رفع عوامل حادثه ساز تا نوروز، بايد علائم هشدار و مصون سازي آن براي مسافران از سوي شهرداري ها با دقت انجام ‌شود.
در اين جلسه كه با مديريت عليرضا آشناگر استاندار سمنان برگزار شد، شهرداران شهرهاي استان سمنان حضور داشتند.
استاندار سمنان همه شهرداران را موظف كرد در كل ايام تعطيلات نوروز به منظور مديريت مسائل شهروندان و مسافران در محل خدمت خود حاضر باشند.
گزارش عملكرد سازمان همياري شهرداري هاي استان نيز در اين جلسه توسط مرتضي دهرويه مديرعامل اين سازمان ارائه شد.
7342م/7408