۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۱۵
کد خبر: 83238878
T T
۰ نفر
پيشگيري از تصرف 975 هكتار از زمين هاي ملي در هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت: از ابتداي امسال تا پايان بهمن ماه با تلاش نيروهاي يگان حفاظت از منابع طبيعي استان، از تصرف 975 هكتار از زمين هاي ملي در هرمزگان پيشگيري شد.

اميد ذاكري روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در همين مدت زمان با صدور احكام قضايي 848 هكتار از زمين هاي ملي هرمزگان از دست متصرفان آزاد شد.
وي با تاكيد بر تلاش اقشار مختلف مردم در حفاظت و حراست از منابع طبيعي، افزود: اين رفع تصرف ها در راستاي صيانت از حقوق بيت ‌المال و به منظور حفظ عرصه‌ هاي منابع طبيعي انجام شده است.
ذاكري ادامه داد: شعار امسال هفته منابع طبيعي نيز «منابع طبيعي، بزرگ ترين سرمايه ملي» انتخاب شده و بر مشاركت همه مردم در اين امر تاكيد داريم.
وي اظهار داشت: عرصه ‌هاي منابع طبيعي جزو سرمايه‌هاي ارزشمند اين سزمين هستند و نه فقط به نسل امروز بلكه به تمامي نسل ‌هاي آينده تعلق دارند.
مديركل منابع طبيعي هرمزگان تاكيد كرد: به صورت جدي دنبال حفاظت از منابع طبيعي در سطح استان هستيم و بر اساس قانون با متخلفان برخورد مي شود.
ذاكري بر استفاده از مشاركت هاي مردمي به ويژه نسل جوان در حراست از منابع طبيعي تاكيد و گفت: حدود 30 هزار دانش آموز به عنوان هميار طبيعت در اين استان، در حفاظت از منابع طبيعي با ما همكاري دارند.
هرمزگان بيش از هفت هزار و 800 سازه آبخيزداري با ظرفيت آبخيزداري 490 ميليون مترمكعب دارد.
از مساحت هفت ميليون و 200 هزار هكتاري استان هرمزگان، 6 ميليون و 900 هزار هكتار جزو عرصه هاي منابع طبيعي است كه يك ميليون و 100 هزار هكتار آن جنگل، چهار ميليون و 93 هزار هكتار مرتع و يك ميليون و 565 هزار هكتار آن را بيابان تشكيل مي دهد.
در تقويم رسمي كشور 15 تا 21 اسفندماه به نام هفته منابع طبيعي نام گذاري شده است.
7198/6048