۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۰۵
کد خبر: 83239063
T T
۰ نفر
محور برنامه‌هاي روز شهدا ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است

زنجان - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان زنجان از برگزاري 22 عنوان برنامه به مناسبت 22 اسفند، سالروز تاسيس اين بنياد و روز بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: محور برنامه‌هاي اين روز، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

علي كاظمي روز دوشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تشكيل ستاد بزرگداشت روز شهيد در استان و شهرستان‌ها، برگزاري جلسه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در استان، پايش سلامت و عيادت از ايثارگران بستري در منازل و بيمارستان‌ ها، تكريم والدين شهدا، برگزاري 40 يادواره شهيد در استان به مناسبت چهل ‌سالگي انقلاب اسلامي از 12 بهمن تا 22 اسفند، فضاسازي و تبليغات شهري و غرس نهال به ياد هر شهيد يك نهال از مهمترين برنامه‌هاي پيش‌بيني‌شده اين روز است.
وي برگزاري مسابقات فرهنگي، ورزشي و قرآني در بين ايثارگران و كاركنان بنياد شهيد استان را از ديگر برنامه‌ها عنوان و خاطرنشان كرد: سخنراني مديران بنياد شهيد استان و شهرستان‌ها قبل از خطبه ‌هاي نماز جمعه، استقرار ميز خدمت در روزهاي 17 و 24 اسفند و ديدار چهره ‌ به ‌چهره با ايثارگران در سطح استان نيز از ديگر برنامه‌هاي گراميداشت روز شهدا در استان زنجان است.
كاظمي افزود: تكريم و تجليل از مروجين و فعالين حوزه ايثار و شهادت، گلباران مزار شهدا و تجديد بيعت با آرمان‌هاي حضرت امام خميني(ره) و شهدا، ديدار كاركنان بنياد شهيد استان با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، رونمايي از چند عنوان كتاب و نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي با موضوع ايثار و شهادت و برگزاري مراسم جشن پدران آسماني نيز بخش ديگري از برنامه‌هاي اين روز است.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان زنجان با اشاره به تاسيس اين بنياد به فرمان حضرت امام خميني(ره) در سال 1358 گفت: اعتبارات و نگاه اين بنياد، ملي بوده و تلاش مي‌شود تا از منابع مختلف براي معرفي 22 اسفند استفاده شده و تمام برنامه‌ها پيوست فرهنگي داشته باشد.
وي با بيان اينكه ماه اسفند، ارتباط خاصي با شهدا دارد، خاطرنشان كرد: بيشترين عمليات‌ها در اسفند برگزار شده و غالب شهيدان نيز در اين ماه تقديم نظام جمهوري اسلامي شده است.
9556/8068