۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 83239240
T T
۰ نفر

ایده شو؛ زمانی برای دیده شدن

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 83239240
ایده شو؛ زمانی برای دیده شدن

یاسوج- ایرنا- شركت شهرك های صنعتی با مشاركت پارك علم و فناوری دومین ایده شو كهگیلویه و بویراحمد را برای شناسایی ایده های كاربردی در صنایع كوچك و متوسط برگزار كرد.

به گزارش ایرنا، صحبت از ایده شو كه می شود ممكن است برای بسیاری این سوال پیش بیاید كه چه ایده هایی ارزش طرح در چنین رویدادهایی را دارند؟ و آیا باید ایده های مطرح شده بزرگ و مبتنی بر محاسبات پیچیده علمی باشند؟
در واقع ایده شو ها رویداد هایی برای كارآفرینی هستند. كه افراد این فرصت را پیدا می كنند تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه خود بپردازند.
در جریان این رویداد افراد هم ایده پردازی و هم نحوه تشریح ایده خود را می آموزند و از طرفی ایده هایشان برای راه اندازی یك كسب و كار نوپا را در معرض نقد قرار می دهند. و با این حساب ایده ها چكش كاری می شود.
در ایده شوها ممكن است یك ایده به ظاهر ساده با استقبال داوران رو به رو شود و در عوض یك ایده پیچیده و پر از محاسبات نتواند نظر داوران را جلب كند.
گاهی ممكن است افراد ایده های خوبی هم داشته باشند اما نتوانند به خوبی آن را معرفی كنند و گاهی هم ممكن است ایده خیلی نو و یا خاص نباشد اما حاضران تحت تاثیر نوع ارایه و یا شخصیت فرد به وی رای دهند.
نمونه آن هم رای بالا به دانش آموز 14 ساله ای بود كه حاضران در سالن در توافقی نانوشته ترجیح دادند برای حمایت از آرزوهای این ایده پرداز دهه 80 به عنوان موافق دستشان را بالا ببرند.
حضور و ثبت نام در این رویداد چند ساعته برای علاقه‌ مندان به كارآفرینی آزاد و بدون پیش‌نیاز است.
دومین ایده شو استان در سال 97 نیز با حضور بیش از 200 دانشجو و علاقه مندان به فناوری و استارت آپ ها در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
بیشترین ایده پردازان شركت كننده در این رویداد را دانشجویان دانشگاه های یاسوج و علوم پزشكی تشكیل می دهند با این حال در این میان دانش آموز 14ساله و استاد دانشگاه هم حضور دارد و ویژگی ایده شوها نیز فرصت برابر به همه برای ارایه ایده هایشان است.تماشاگران و داوران نیز شامل گروه‌های دانشجویی، نخبگان، صاحبان ایده و دانش، اساتید دانشگاهی و همچنین سرمایه‌گذاران حوزه صنعت هستند.
15 نفر به صورت منظم در 3 دقیقه ایده خود را ارایه كردند.در ایده شو مرتبط با كسب و كارهای كوچك و متوسط، ایده ساخت یك شیشه شور مغناطیسی به اندازه طراحی یك اپلیكیشن بازار و شناسایی اجناس تقلبی، تا پزشك تلفنی می توانند جذاب باشند . همه چیز بستگی به نحوه ارایه ایده در 3 دقیقه و سلیقه و ذائقه مخاطبان دارد.بعد از ارایه نیز بلافاصله موافقان و مخالفان آن رای گیری می شوند.
در نهایت برگزیدگان معرفی می شوند و جوایزی هم دریافت می كنند. در واقع ایده شوها فرصتی است كه علم و ایده و خلاقیت با چاشنی تفریح و لذت ارایه شود و آدمها در هر جایگاه و مقامی و سنی از طرح ها و ایده هایشان بگویند و آن را پر و بال بدهند.

** فرصتی برای شناسایی استعدادهای نهفته
رییس پارك علم و فناوری استان كهگیلویه و بویراحمد درباره این رویداد گفت: «ایده شو» با هدف شناسایی توانمندی ها و فراهم كردن زمینه بروز و شكوفایی استعدادهای نهفته در استان برگزار شد.
سید شمس الدین هاشمی افزود : با انتخاب ایده های برتر و در صورت تایید شورای فنی، زمینه حضور صاحبان ایده در پارك علم و فناوری استان فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به رسالت مهم پارك های علم و فناوری در حمایت از صاحبان ایده اضافه كرد: پارك علم و فناوری استان از ایده های برتر از مرحله ارائه ایده تا تجاری سازی و حتی بعد از آن، حمایت مالی می كند.
رییس پارك علم و فناوری كهگیلویه و بویراحمد با تاكید بر ضرورت برگزاری هر چه بیشتر این گونه مسابقات گفت : حمایت از فناوران و صاحبان ایده و همچنین استفاده از ظرفیت سازمان ها ، نهاد ها و صاحبان صنایع برای حمایت از فناوران از جمله وظایف پارك های علم و فناوری است.

** روی ایده های خلاقانه سرمایه گذاری می شود
مدیر عامل شركت شهرك های صنعتی كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برگزاری اولین رویداد استارت آپ حوزه sme ها با محوریت كسب و كار های نو در فضای مجازی، تامین مالی صنایع كوچك و متوسط، بازاریابی تولیدات استانی صنایع كوچك و متوسط با همكاری پارك علم و فناوری استان كلید خورد.
سید هاشم موسوی افزود: در این رویداد، افراد ایده‌های خود را ارائه كرده و سپس ایده‌های برتر انتخاب و گروه‌ها تشكیل و روی عملی كردن این ایده‌ها كار می‌كنند و در نهایت، با توجه به پتانسیلی كه ایده‌ها برای كسب بازار دارند، روی ایده‌های خلاقانه سرمایه‌گذاری می‌شود.
وی گفت: برای ایده اول تا سوم برگزیده این رویداد، جایزه نقدی در نظر گرفته شده است و ایده های نخبگان،مبتكران و ایده پردازان در این برنامه در محك سنجش و ارزیابی قرار گرفته و حمایت می شوند .
9929/1662