۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۲۵
کد خبر: 83240319
T T
۰ نفر

توزيع و كاشت نهال در آستانه اشرفيه و آستارا

۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۲۵
کد خبر: 83240319
توزيع و كاشت نهال در آستانه اشرفيه و آستارا

رشت - ايرنا - بيش از 14 هزار اصله نهال بين مردم آستانه اشرفيه توزيع شد و جمعي از دانش آموزان آستارا نيز در هفته منابع طبيعي، نهال كاشتند.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آستانه اشرفيه روز سه شنبه به ايرنا گفت: با هدف ترويج فرهنگ درختكاري و گراميداشت هفته منابع طبيعي امسال، بيش از 14 هزار اصله نهال بين مردم اين شهرستان توزيع شده است.
حسين آبكار توزيع اين تعداد نهال را در مركز نهالستان صفرابسته ، نهالستان بندركياشهر و ادارات منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بصورت حواله اي و از نوع آفرا ، بلوط ، شيردار ، تاكسيديم ، ون ذكركرد.
آستانه اشرفيه در شرق استان گيلان واقع شده و داراي 12 هزار هكتار جنگل ، مرتع و اراضي ساحلي است.
پارك جنگلي صفرابسته اين شهرستان با حدود يك هزار و 400 هكتار مساحت يكي از جنگل هاي منحصر بفرد است كه به عنوان زيست گاه اصلي گونه حفاظتي درخت سفيدپلت محسوب مي شود.

** دانش آموزان در آستارا نهال كاشتند
جمعي از دانش آموزان مدرسه شهيد مسعودپي آستارا با كاشت 40 اصله نهال در محوطه آموزشگاه، هفته منابع طبيعي را گرامي داشتند.
به گزارش خبرنگار ايرنا رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آستارا در اين آئين گفت: درختان و گياهان براي ادامه حيات بشر مهم هستند و اكسيژن توليدي جنگل ها امكان تنفس و حيات را براي ما ميسر مي سازد.
نسرين غزنوي افزود: نهالكاري از راه هاي حفاظت از طبيعت است و حفظ و پرورش درختان موجود، مهم تر از كاشت آنهاست و بايد فرهنگ حفاظت طبيعت ترويج يابد.
وي از دانش آموزان خواست در حفظ درختان بكوشند و با پرهيز از شكستن شاخه ها و نهال ها، خانواده خود را نيز براي درختكاري ترغيب كنند.
15 تا 22 اسفندماه هفته منابع طبيعي و شهرستان آستارا داراي 40 هزار هكتار اراضي ملي است.
7287/2007/7105 / 7124