۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 83240726
T T
۰ نفر
استاندار اردبیل : فرهنگ قرآنی و ایثار به صورت عملی ترویج شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: فرهنگ قرآنی و ایثار و شهادت فرهنگ مشتركی هستند كه باید به صورت عملی در جامعه ترویج و پیاده شوند.

به گزارش ایرنا ، اكبر بهنامجو روز سه شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ قرآنی تصریح كرد: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان علیه كشور و تاثیرگذاری این فرهنگ در جامعه لازم است تلاش ها در زمینه ترویج فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی افزایش یابد.
وی بیان كرد: نگاه به قرآن در استان از جایگاه خوبی برخوردار است و اردبیل به لحاظ فعالیت های قرآنی در رتبه های اول تا پنجم كشور قرار دارد.
استاندار اردبیل ادامه داد: فعالیت در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی باید بر اساس برنامه ریزی و تعیین افق چشم انداز ادامه یابد.
بهنامجو افزود: دستگاه های اجرایی باید با توجه به ظرفیت خود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان و قاریان قرآنی در زیرمجموعه خود تلاش كنند.
وی به روستای شاخص سوها از توابع شهرستان نمین در تربیت حافظ و قاری قرآنی اشاره كرد و خواستار معرفی این روستا به عنوان روستای نمونه قرآنی در سطح استان و حتی كشور شد.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به بهره برداری از مركز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره كرد و گفت: این مركز مكان مناسبی برای نمایش دادن یادمان ها و المان های مختص شهدا و ایثارگران استان است.
وی افزود: با گردآوری نمادهای مختص شهدا و دوران دفاع مقدس در این مركز زمینه استفاده مردم و مسافران از این ارزش های فرهنگی فراهم می شود.
تصمیم گیری در خصوص جانمایی ناوشكن جماران سهند ، احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل و ساماندهی تابلوهای شهدا در شهرها و روستاهای استان از موضوعات طرح شده در این جلسه بود.
3006/ 1257