۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83240829
T T
۰ نفر
آلمان نسبت به تنش هاي پاكستان و هند ابراز نگراني كرد

اسلام آباد - ايرنا - وزير امور خارجه آلمان با ابراز نگراني شديد نسبت به تشديد تنش ها ميان پاكستان و هند، از دو كشور خواست تا از طريق مذاكره اختلافات خود را حل كنند.

به گزارش ايرنا و به نقل از شبكه خبري دولت پاكستان، «هايكو ماس» روز سه شنبه در جريان سفر رسمي خود به اسلام آباد طي نشست مطبوعاتي مشترك با «شاه محمود قريشي» وزير امور خارجه پاكستان افزود، پاكستان و هند بايد با استفاده از گفت و گوهاي مسالمت آميز در مسير حل مناقشه كشمير و تنش زدايي قدم بردارند.
وي با مهم برشمردن نقش اسلام آباد در خصوص فرآيند صلح افغانستان، گفت ما شاهد همكاري مثبت پاكستان براي پيشبرد روند صلح در افغانستان هستيم.
هايكو ماس از پاكستان و هند خواست تا با پرهيز از دامن زدن به تنش هاي فعلي در منطقه، فرآيند مذاكره دوجانبه را ازسر بگيرند.
وزير امور خارجه پاكستان نيز گفت اين كشور خواهان پايان تنش ها با هند است و از هيچ تلاشي براي ارتقاي صلح و ثبات در منطقه دريغ نخواهد كرد.
قريشي همچنين از تحولات اخير در فرآيند صلح افغانستان ابراز اطمينان نشان داد و تاكيد كرد گزينه نظامي براي حل مسائل موثر نيست بلكه تنها راه حل پيشبرد فرآيند مذاكرات صلح آميز است.
وي گفت پاكستان براي مبارزه با تروريسم و جلوگيري از تحركات گروه هاي افراطي در كشور، در حال اجراي برنامه اقدام ملي (NAP) است و ما براي اين هدف با تمامي ذي نفعان سياسي كشور در تماس هستيم.
وزير امور خارجه آلمان با هدف رايزني درخصوص اوضاع امنيتي منطقه از جمله تحولات افغانستان بامداد روز سه شنبه در سفري اعلام نشده وارد پايتخت پاكستان شد.
اواخر بهمن ماه امسال وزير امور خارجه پاكستان در حاشيه كنفرانس امنيتي مونيخ طي ديدار با همتاي آلماني خود درخصوص تحولات تازه مربوط به افغانستان و پيشبرد فرآيند صلح در اين كشور گفت وگو كرد.
آساق*274**1663**