۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷
کد خبر: 83245257
T T
۰ نفر
تامين كنندگان غذا و دارو، صف اول حفظ سلامت هستند

رشت - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان گفت: تامين كنندگان غذا، دارو و تجهيزات در صف اول حفظ سلامت مردم هستند.

به گزارش ايرنا، به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گيلان، حاكيست، شاهرخ يوسف زاده چابك در نشست با مديران پرستاري بيمارستان ها و مراكز آموزشي درماني تابعه دانشگاه در رشت اظهار كرد: رسالت دانشگاه تامين، حفظ و ارتقاي سلامت مردم است، در اين راستا، اگر كوچكترين خللي در ارايه خدمت رساني ايجاد شود بي شك مردم دچار آسيب مي شوند.
وي با بيان اين كه دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان، فعاليت هاي خود را بر اساس نقشه راهبردي تبيين مي كند، افزود: اين دانشگاه در سومين سال از تدوين برنامه راهبردي، به اولين ثمرات پيش بيني شده اين برنامه دست يافته است.
وي نظام ارجاع الكترونيك را از مهمترين برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بيان و تصريح كرد: پنج دانشگاه علوم پزشكي گيلان، زنجان، گلستان، قزوين و تبريز در سطح كشور در زمينه راه اندازي نظام ارجاع الكترونيك به عنوان دانشگاه برتر هستند.
وي در ادامه با اشاره به برنامه هاي آتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، راه اندازي نسخه نويسي الكترونيك (ارسال اسناد بيمار از بيمارستان به بيمه به صورت الكترونيكي) را از جمله برنامه هاي آينده عنوان و اظهار كرد: در اين خصوص پنج دانشگاه برتر كشور (دانشگاه هاي پيشرو در امر نظام ارجاع) موظف هستند تا پايان خرداد ماه سال 98 در اين خصوص اقدام كنند.
وي ضمن تشريح پرونده الكترونيك و سامانه سيب اضافه كرد: با استقرار نظام ارجاع الكترونيك در دو حوزه بهداشت و درمان همگرايي ايجاد شده ، نظام ارجاع از مرداد ماه سال جاري در دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گيلان آغاز شده و هم اكنون 10 شهرستان تحت پوشش اين نظام قرار دارند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان با اشاره به مراجعه بيماران به بخش خصوصي، اظهار داشت: پزشكان در صورت تمايل، در مطب ها مي توانند نسبت به راه اندازي بستر مناسب براي استقرار نظام ارجاع (سامانه سيب) اقدام كنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش پرداخت مطالبات به حق پرستاران را از مهمترين چالش هاي دانشگاه عنوان و اضافه كرد: با توجه به عدم توانايي بيمه ها در خصوص پرداخت مطالبات وزارت بهداشت، پرداخت مطالبات به حق كاركنان پرستاري به تاخير افتاد، دانشگاه علوم پزشكي گيلان در صدد به صفر رساندن بدهي هاست و در اين باره با توجه به شرايط فعلي، تامين دارو و تجهيزات پزشكي نيز از اولويت هاي دانشگاه است.
وي با بيان اين كه در حوزه پرستاري به روز بودن آموزش ها و مديريت منابع انساني حايز اهميت است، خاطر نشان كرد: حوزه پرستاري دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گيلان توانمند كار مي كند، اما انتظارست اين توانمندي به بالاترين حد ممكن برسد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان بيان داشت: ارتقا آموزش به بيمار، كاهش اختلال در رضايتمندي كاركنان، همدلي و ارتباط با كاركنان پرستاري و جلب رضايتمندي بيمار از مهمترين برنامه هاي مديران پرستاري بيمارستان هاي تابعه دانشگاه در سال جديد است.
معصومه اديب مدير امور پرستاري دانشگاه علوم پزشكي گيلان نيز در اين نشست گفت: حمايت هاي همه جانبه رياست دانشگاه و ديدگاه ويژه نسبت به جايگاه پرستاري در حوزه نظام سلامت، موجب شد اين ديدگاه در تمامي معاونت هاي تابعه دانشگاه جاري شود و امروز شاهد اين حمايت ها از سوي حوزه هاي مختلف دانشگاه هستيم.
وي حمايت مقام ارشد دانشگاه در پيشبرد اهداف حوزه پرستاري را بسيار مثمر ثمر دانست و اظهار داشت: حوزه پرستاري دانشگاه علوم پزشكي گيلان نيز همگام با اهداف برنامه راهبردي حوزه سلامت در استان پيش مي رود.
وي از راه اندازي كلينيك هاي تخصصي قلب و ديابت در مركز آموزشي درماني رازي در سال آينده خبر داد و خواستار حمايت رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان در اين باره شد.
در زمان حاضر استان گيلان داراي 26 بيمارستان دانشگاهي، دو بيمارستان غيردانشگاهي و 9 بيمارستان خصوصي است.
7286 /6030