۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴
کد خبر: 83245495
T T
۰ نفر

47 مهدكودك غيرمجاز امسال در شهرري شناسايي شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴
کد خبر: 83245495
47 مهدكودك غيرمجاز امسال در شهرري شناسايي شد

شهرري- ايرنا- رئيس اداره بهزيستي شهرستان ري گفت: امسال 47 مهدكودك غيرمجاز در اين شهرستان شناسايي و از ادامه فعاليت آنها بر اساس قانون جلوگيري ‌شد.

مينا رجايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ساماندهي مهدهاي غير مجاز از چند ماه قبل در اين شهرستان پر جمعيت آغاز شده و اينگونه مهدها به پليس امنيت، اماكن و فرمانداري معرفي و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري مي‌شود.
وي با بيان اينكه سازمان بهزيستي بر اساس قانون تنها متولي صدور مجوز براي تاسيس مهد كودك است، گفت: اين نهاد حمايتي به صورت مستمر بر عملكرد مهدهاي كودك نظارت دارد و رسيدگي ويژه به آنها نياز به همكاري به موقع مردم از طريق اطلاع رساني دارد.
رجايي با بيان اينكه هدف بهزيستي تعطيلي مهدهاي كودك نيست، عنوان كرد: مهدهاي كودك بايد با رعايت استاندارهاي لازم و دريافت مجوز فعاليت كنند تا والدين بدون دغدغه و با آرامش خاطر فرزندان خود را به اين مراكز بسپارند.
وي اضافه كرد: در سال 96 تعداد 26 مهد كودك با مجوز رسمي از سازمان بهزيستي در شهرستان ري فعاليت مي كردند كه اين رقم امسال به 36 مهد كودك افزايش يافته است.
18 هزار معلول نابينا، ذهني، اعصاب و روان و ضايعه نخاعي، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زير پوشش نهاد حمايتي و خدماتي بهزيستي شهر ري قرار دارند.
شهرستان ري (به مركزيت شهرري) با جمعيتي بيش از يك ميليون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده كه داراي پنج شهر شهرري، باقرشهر، كهريزك، قيامدشت و حسن آباد است.
1970/6003
۰ نفر