۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۵۷
کد خبر: 83247001
T T
۰ نفر

امام جمعه پاوه:

حفظ هوشياري نياز امروز جامعه است

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۵۷
کد خبر: 83247001
حفظ هوشياري نياز امروز جامعه است

كرمانشاه- ايرنا- امام جمعه پاوه با اشاره به اوضاع جهان اسلام و تهاجم همه جانبه دشمنان گفت: مهمترين نياز و ضرورت امروز كشور حفظ هوشياري جامعه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا ملا قادر قادري روز يكشنبه در همايش روحانيون و نخبگان پاوه و اورامانات با بيان اينكه امريكا و غرب با جنگ اقتصادي و فرهنگي ما را مورد هجوم قرار داده اند، بر حفظ هوشياري و تقويت وحدت و همدلي مردم تاكيد كرد.
امام جمعه پاوه، با بيان اينكه بصيرت علما موجب نجات جامعه مي شود، گفت: قرآن كريم، سنت رسول الله (ص)، توصيه و سفارش بزرگان دين و سلف صالح جايگاه خاصي براي علما قائل شده اند و جايگاه علما را بسيار بزرگوارانه معرفي كرده اند.
وي اظهار داشت: حقيقتا اگر عالم دين بصير وعامل به علم خود باشد در جامعه اي كه زندگي مي كند آن جامعه بصير، آگاه و سالم باقي مي ماند.
امام جمعه پاوه تصريح كرد: اكثر علماي اورامانات و بخصوص شهرستان پاوه هم قبل و هم بعد از انقلاب روحانيوني آگاه، هوشيار، بيدار و در كنار مردم متدين با سربلندي زندگي كرده اند.
وي افزود: امروز شهرستان پاوه با 62 هزار نفر جمعيت از نظر جرائم و آسيب هاي اجتماعي نسبت به شهرستانهاي ديگر سالم تر است.
امام جمعه پاوه با تشريح زحمات و خدمات علماي منطقه افزود: پاوه 98 مسجد دارد كه 545 باب از اين مساجد بعد از انقلاب احداث شده است.
وي تصريح كرد: اگر هيچ سند ديگري مبني بر ارائه خدمات انقلاب اسلامي به شهرستان پاوه نباشد، همين 54 مسجد خود يك سند گويا و ارزشمند است.
ماموستا قادري افزود: 44 مسجد ديگر كه مربوط به قبل از انقلاب هستند منهاي يك مسجد كه در زلزله سال گذشته تخريب شد، 43 مسجد ديگر كاملا بعد از انقلاب اسلامي بازسازي شده است.
امام جمعه پاوه تصريح كرد در كل بعد از انقلاب با همت علما و همت مردم متدين شهرستان 98 مسجد احداث و بازسازي شده و اين سند بزرگي است براي همراهي علما و مردم متدين اين شهرستان است.
ماموستا قادري حضور باشكوه مردم پاوه در راهپيمايي 22 بهمن سال جاري را يكي ديگر از نشانه هاي مستند مردم اين شهرستان در همراهي با نظام عنوان كرد.
وي افزود: مردم ما هم از نظر ديني و اعتقادي و هم از نظر سياسي در صحنه بوه و اين مهم نشان دهنده آگاهي و بصيرت علما بوده است.
شهرستان پاوه با بيش از 62 هزار نفر در شمال غربي كرمانشاه قرار دارد.
7448/8066