۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۴۶
کد خبر: 83247050
T T
۰ نفر
رشته های ورزشی جدید در اردستان راه اندازی شود

كاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: باید آمایش ورزشی انجام، میزبانی مسابقه های ملی در راستای ارتقای ورزش، نام و جایگاه منطقه بر عهده گرفته شده و رشته های ورزشی جدید وارد این شهرستان شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی شامگاه یكشنبه در آیین قدردانی از ورزشكاران و مربیان برتر اردستان افزود: این شهرستان ورزشكاران بین الملی مانند وحید شمسایی را به خود دیده كه نشان از ظرفیت های فراوان ورزشی می باشد كه مایه افتخار و سربلندی است.
وی بیان كرد: سال جدید توجه اداره ورزش و جوانان در كنار تداوم قهرمانی ها باید بر به دست آوردن افتخارهای ملی از سوی هیات های ورزشی متمركز باشد و البته با توجه به بالا بودن نرخ سالمندی اردستان كه (18 درصد) 2 برابر میانگین كشوری است، توجه به ورزش همگانی نیز ضرورت دارد.
فرماندار اردستان، سال 1397 را برای ورزش این شهرستان موفقیت آمیز توصیف كرد و یادآور شد: رویدادهای مهمی با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم و از جمله می توان به سفر وزیر ورزش و جوانان اشاره كرد كه در كنار بهره برداری از چندین طرح، اعتبارهای خوبی در جریان آن اختصاص یافت.
وی اضافه كرد: تكمیل استخر شنای زواره، ساخت زمین چمن اردستان و چمن مصنوعی مهاباد، چهار زمین چمن مصنوعی روستایی، سالن كشتی، خانه ورزش روستایی، میزبانی بازی های روستایی و ورزش های بومی محلی با حضور تیم هایی از 11 استان كشور، تشكیل چند هیات ورزشی و افزایش آمار ورزشكاران سازمان یافته از جمله این موفقیت ها است.
تاملی در ادامه با تبریك به برترین های ورزش اردستان، حضور در جمع افتخار آفرینان را مایه غرور و سربلندی دانست و عنوان كرد: هركس بتواند نام این شهرستان را در كشور ترقی دهد، به عنوان نماینده عالی دولت در منطقه از وی تقدیر می كنم.
رییس اداره ورزش و جوانان اردستان نیز در ادامه گفت: تعداد ورزشكاران سازمان یافته این شهرستان در سال جاری به نزدیك 2 هزار نفر رسید، در حالی كه سال گذشته این آمار افزون بر یكهزار و 400 نفر بود و تعداد سازمان های مردم نهاد ورزشی از چهار به 9 سمن افزایش یافته است.
عباس روحانی افزود: 14 باب خانه ورزش روستایی، 97 قهرمان استانی، تعدادی مربیان برتر در طرح اوقات فراغت و شركت 850 ورزشكار در كلاس های ورزشی از جمله موفقیت های سال جاری است.
وی بیان كرد: 150 نفر از ورزشكاران، مربیان و هیات های برتر اردستان كه در سال جاری موفق به كسب رتبه های استانی و كشوری شدند، با اهدای تندیس و لوحی قدردانی می شوند كه 23 نفر آنها نام آوران كشوری و سایرین قهرمانان مسابقه های استانی هستند.
به گزارش ایرنا، 6 نفر از خبرنگاران اردستان نیز در كنار ورزشكاران برتر این شهرستان با اهدا لوحی قدردانی شدند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیك به 118 كیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123