۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83248507
T T
۰ نفر
ترامپ قبل از ریاست جمهوری از دویچه بانك 2 میلیارد وام گرفته بود

تهران - ایرنا - تارنمای روزنامه لیبرال 'نیویورك تایمز' در گزارشی افشا كرد: 'دونالد ترامپ' پیش از آنكه به ریاست جمهوری آمریكا منصوب شود، در مدت 20 سال بیش از 2 میلیارد دلار وام از دویچه بانك آلمان گرفته بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این گزارش كه روز گذشته (دوشنبه) و پس از مصاحبه با بیش از 20 مدیر اجرایی و اعضای هیئت مدیره سابق و كنونی دویچه بانك آلمان انتشار یافته، در مورد اینكه چگونه ترامپ توانسته بود به رغم ورشكستگی ها و اعتبار نه چندان مناسبی كه در بین وام دهندگان داشت، برای دو دهه به وام گرفتن از این بانك ادامه دهد، آمده است: ترامپ در برخی موارد برای اخذ این وام ها، در مورد میزان ثروت خود اغراق می كرد و یا با وعده تعطیلات در باشگاه 'مارالاگوی' خود در فلوریدا، بانكداران مربوطه را راضی می كرد.
به نوشته نیویورك تایمز، ترامپ سال ها از این وام ها برای ساختن آسمانخراش ها و دیگر املاك شخصی خود استفاده می كرد و برای دویچه بانك نیز ارتباط با این تاجر آمریكایی به منزله كلیدی برای ساخت تجارت سرمایه گذاری بانكی اش بود.
به نوشته تارنمای آمریكایی 'سی ان بی سی'، گزارش نیویورك تایمز پس از آن منتشر می شود كه دویچه بانك و كامرزبانك، از بزرگترین بانك های آلمان، روز یكشنبه آغاز گفت وگوهای رسمی خود برای ادغام را تایید كردند.
به نوشته این تارنما، رابطه ترامپ با دویچه بانك موضوع تحقیق و بررسی دفتر دادستان كل نیویورك و كمیته های دمكرات اطلاعات و خدمات مالی كنگره آمریكا قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، دویچه بانك از جمله بانك های بزرگ غربی است كه بعد از ورشكستگی قمارخانه ها و شركت های ترامپ در دهه 90 میلادی به وی وام می داد، این بانك در سال های اخیر حدود 300 میلیون دلار وام به ترامپ داده بود.
نمایندگان دمكرات در ماه می 2017 خواستار كسب اطلاعاتی در مورد روابط موجود میان خانواده ترامپ و دویچه بانك شده بودند اما این بانك در پاسخ گفته بود به دلیل خصوصی بودن این اطلاعات، با كنگره همكاری نمی كند.
دویچه بانك شركت خدمات مالی و بانكداری آلمانی و چندملیتی است كه شعبه مركزی آن در شهر فرانكفورت قرار دارد.
این بانك با بیش از 98 هزار كارمند در اروپا، آمریكا و آسیا فعالیت می‌كند.
اروپام ** 9418 ** 1071