۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۲۶
کد خبر: 83252162
T T
۰ نفر
حدود 11 هزار نفر در مراكز اسكان فرهنگیان همدان پذیرش شدند

همدان- ایرنا- مدیركل آموزش و پرورش همدان گفت: تاكنون 10 هزار و 705 مسافر نوروزی در قالب 2 هزار 972 خانوار در پایگاه های اسكان فرهنگیان استان پذیرش شده اند.

محمد پورداود روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس آمار ثبت شده در سامانه‌ اسكان فرهنگیان استان، در این مدت 28 هزار و 14 نفرروز در مراكز اسكان فرهنگیان این استان مورد پذیرش قرار گرفته اند.
وی یادآوری كرد: نوروز سال قبل بیش از 70 هزار مسافر در قالب 152 هزار نفر روز در مراكز اسكان آموزش و پرورش استان همدان اسكان یافتند.
پورداود گفت: این اداره كل در راستای تكریم فرهنگیان و خانواده های آنها و افزایش جذب گردشگران، كیفیت محل اسكان مسافران نوروزی را افزایش داد.
مدیركل آموزش و پرورش همدان اظهار داشت: پیشتر محل های اسكان فرهنگیان به سه رتبه «الف»، «ب» و «ج» تقسیم بندی می شدند.
وی توضیح داد: محل های اسكان های رتبه «ج» دارای امكانات مشترك بوده به این معنی كه یخچال، گاز و تلویزیون در داخل سالن به صورت مشترك استفاده می شد.
مدیركل آموزش و پرورش همدان اضافه كرد: به منظور تكریم فرهنگیان، اسكان های درجه «ج» به درجه «ب» ارتقا و به یخچال، تلویزیون، گاز و وسایل ابتدایی یك منزل مسكونی مجهز شدند.
پورداود گفت: كلاس های درجه «الف» نیز تنها یك تختخواب از درجه «ب» بیشتر دارند و از این تختخواب جمع شو نیز در طول سال دانش آموزان به عنوان كتابخانه استفاده می كنند.
وی اضافه كرد: هم اینك 166 مدرسه با یكهزار و 465 كلاس درس در این استان میزبان فرهنگیان خانواده هایشان هستند كه 30 درصد این كلاس ها درجه «الف» است.
مدیركل آموزش و پرورش استان همدان بیان كرد: با توجه به رویكرد حمایتی استاندار و مسئولان همدان، با بسترسازی آموزش و پرورش درصدد ارتقای كلاس ها به درجه «الف» و حذف تدریجی كلاس های درجه «ب» هستیم.
7526/2090