۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶
کد خبر: 83253005
T T
۰ نفر

سيل هزار ميليارد ريال به جاده هاي گلستان خسارت زد

۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶
کد خبر: 83253005
سيل هزار ميليارد ريال به جاده هاي گلستان خسارت زد

گرگان - ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي گفت: تخريب 50 كيلومتر از جاده هاي گلستان در نتيجه وقوع سيل و رانش زمين موجب وارد شدن خسارت بيش از يك هزار ميليارد ريالي شد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از وزارت راه و شهرسازي، عبدالهاشم حسن نيا اظهار داشت: رانش، ريزش، آب گرفتگي و سيل در 4 جاده اصلي و فرعي و 13 محور روستايي موجب خسارت به 50 كيلومتر از راه هاي اين استان شد كه در همه محورها عوامل راهداري مشغول انجام عمليات بازگشايي و امداد رساني هستند.
وي بيان كرد: در اين مدت رانش زمين در 11 كيلومتر موجب بسته شدن جاده هاي آزادشهر- خوش‌ييلاق - شاهرود و گرگان- توسكستان - شاهرود شد.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: در 8 نقطه نيز ريزش سنگ و در بيش از 5 نقطه رانش و در چند نقطه ديگر هم سيل و آب بردگي موجب ناامني، كاهش عرض جاده و در نهايت بسته شدن كامل جاده شد.
وي ادامه داد: هم اينك جاده هاي شاهرود - آزاد شهر، آق قلا- گرگان، آق قلا- عطا آباد و بندر تركمن- سه راهي يساقي استان گلستان مسدود است.
حسن نيا به تلاش شبانه روزي راهداران براي بازگشايي محورها اشاره كرد و اظهار داشت: عوامل راهداري با استفاده از 210 دستگاه ماشين آلات راهداري و 420 نفر پرسنل در حال بازگشايي اين جاده ها هستند.
به گزارش ايرنا، با آغاز فعاليت سامانه سرد و بارشي از هفته گذشته بيش از 300 ميلي متر باران در گلستان باريد و ارتفاع برف در مناطق كوهستاني استان به 1.5 متر رسيد.
بخش زيادي از مناطق شمالي و غربي گلستان اعم از مزارع كشاورزي، راهها، خانه هاي شهري و روستايي به زير آب رفته است.
7333/3091