۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83255502
T T
۰ نفر

دادگاه پاكستان حكم آزادي نواز شريف را صادر كرد

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83255502
دادگاه پاكستان حكم آزادي نواز شريف را صادر كرد

اسلام آباد - ايرنا - ديوان عالي پاكستان روز سه شنبه ضمن موافقت با قرار وثيقه 'نواز شريف' نخست وزير سابق اين كشور، دستور آزادي او را از زندان صادر كرد.

گزارش ايرنا و به نقل از رسانه هاي پاكستاني حاكي است ، رئيس ديوان عالي با وثيقه نواز شريف بر اساس نظر پزشكان و براي معالجه به مدت شش هفته موافقت كرده است.
براساس راي ديوان عالي پاكستان، نواز شريف مي تواند طي اين شش هفته به معالجه خود توسط پزشك و بيمارستان دلخواه خود بپردازد اما وي اجازه خروج از كشور را ندارد.
پيش تر دادگاه عالي اسلام آباد ضمن مخالفت با درخواست ضمانت براي نواز شريف گفته بود كه دادگاه نمي تواند بر اساس گواهي پزشكي براي نواز شريف قرار وثيقه صادر كند و پس از آن بود كه نخست وزير سابق پاكستان راي اين دادگاه را در ديوان عالي كشورش به چالش كشيد.
دولت فعلي پاكستان مي گويد كه نواز شريف براي رهايي از زندان و بسته شدن پرونده هاي فساد مالي عليه خود، به فكر معامله با دولت است.
درعين حال رهبران حزب حاكم پاكستان به ويژه شخص عمران خان هرگونه نرمش در قبال پرونده هاي اختلاس مالي نواز شريف و ديگر سياسيون وابسته به حزب مسلم ليگ نواز را رد كرده و گفته است كه دولت وي هرگز در برابر مفسدان مالي كوتاه نمي آيد.
نواز شريف 69 ساله كه سه بار نخست وزير پاكستان شده است به جرم فساد اقتصادي در زندان بسر مي برد و همچنين به صورت مادام العمر براي انتصاب به مقامات دولتي رد صلاحيت شده است.
همچنين «شهباز شريف» سروزير سابق ايالت پنجاب و برادر نخست وزير پيشين پاكستان كه در زندان به سر مي برد هم به اتهامي مشابه محكوم شده است.
خانواده نوازشريف مي‌گويند پرونده سازي عليه آنها با انگيزه سياسي بوده است.
نوازشريف پيش از اين از سوي دادگاه عالي پاكستان در ژانويه 2017 به اتهام فساد مالي از سمت نخست وزيري بركنار شده بود.
او و فرزندانش مريم نواز، حسين نواز و حسن نواز بر اساس اسنادي كه موسسه پانامايي ''موساك فونسكا' در سال هاي گذشته افشا كرد و به 'پرونده پاناما' معروف شد، به اتهام دست داشتن در فساد مالي، مجرم شناخته شدند.
آساق*274**1104**