۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83256895
T T
۰ نفر
رونق توليد نياز به سرمايه گذاري دارد

كرمانشاه - ايرنا- استاندار كرمانشاه گفت: براي رونق توليد به سرمايه گذاري و توليد ثروت نياز داريم كه بايد اين پيش نيازها را مديران فراهم كنند.

به گزارش ايرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در مراسم تكريم و معارفه فرماندار شهرستان روانسر در فرمانداري با بيان اينكه جذب سرمايه گذاري منجر به ايجاد اشتغال مي شود، افزود: يكي از چالش هاي اساسي ما در استان كرمانشاه ايجاد اشتغال و رفع بيكاري است كه با جديت در دستور كار است.
وي تصريح كرد: بيانيه مقام معظم رهبري به مناسبت 40 سالگي انقلاب، يك راهبرد اساسي براي نسل امروز و آينده كشور است كه بايد بتوانيم اين راهبرد را عملياتي كنيم.
استاندار كرمانشاه ادامه داد: چالش هاي فرهنگي و اقتصادي دو مشكل جدي است كه در اين بيانيه به آن اشاره شده و براي مقابله با اين چالش ها ظرفيت هاي بزرگ سخت افزاري و نرم افزاري وجود دارد.
بازوند اضافه كرد: در اين بيانيه عامل اصلي براي رفع اين چالش ها، اميد به آينده عنوان شده چرا كه اميد پايه پيشرفت و توسعه است و جوانان بايد با حضور در صحنه اين چالش ها را برطرف كنند.
وي اظهار داشت : دشمنان نظام به سركردگي آمريكاي جنايتكار، گلوگاه هاي اقتصادي را مد نظر قرار داده اند و براي اين شرايط بحران و تحريمي كه با آن مواجه هستيم اميد به آينده و تحقق اقتصادي مقاومتي يك راهبرد اساسي است.
نماينده عالي دولت در استان كرمانشاه افزود: با بهره گيري از اقتصاد مقاومتي و دو مقوله مهم درون زا بودن و برون گرا بودن اقتصاد مي توان بر تحريم ها پيروز شد.
بازوند تاكيد كرد: مديران بايد با تلاش شبانه روزي و مديريت جهادي پاي كار باشند و كار را عامل اصلي توسعه بدانيم.
وي گفت: در استان كرمانشاه نزديك به سه ميليارد دلار صادرات داشتيم كه رشد 47 درصدي داشته و اين رشد بيانگر برون گرا بودن اقتصاد است.
استاندار كرمانشاه همچنين در بخش ديگري از سخنانش گفت: روانسر به عنوان دروازه اورامانات بايد مدنظر مسئولين باشد و در راستاي نوآوري در اين شهرستان تلاش كنند.
بازوند افزود: ثبت جهاني اورامانات يك اقدام بي نظير و بي بديل است و با اين اقدام پنج هزار و 100 كيلومتر مربع برابر با يك پنجم جغرافياي استان ثبت خواهد شد كه يك ثروت بزرگي براي آيندگان است و از آن به نيكي ياد مي كنند.
وي ادامه داد: يكي از اولويت هاي استان كرمانشاه در سال 98 ثبت جهاني اورامانات است كه در اين راستا ستاد رفع موانع ثبت جهاني تشكيل شده و فرمانداران اورامانات بايد پرچمدار اين حركت باشند و موانع را شناسايي و پيگيري كنند.
استاندار استان كرمانشاه در ادامه گفت: از محل اعتبارات زلزله تاكنون 14 ميليارد تومان به روانسر اختصاص يافته كه بايد مديران آن را جذب كنند.
بازوند گفت: نتيجه رونق توليد اشتغالزايي است و اين مهم بايد در اين شهرستان به صورت ويژه در دستور كار باشد و موانع پيش رو را برداريم.
وي در خصوص خسارت ناشي از سيل روزهاي گذشته نيز گفت: در مجموع 500 ميليارد تومان خسارت به استان در بخش هاي مختلف زيرساختي، كشاورزي و عمراني وارد شده است.
در پايان اين نشست از خدمات حسين ويسمرادي فرماندار سابق روانسر قدرداني و سعدي مصطفي زاده به عنوان سرپرست جديد فرمانداري اين شهرستان منصوب شد.
7455/3033
۰ نفر