۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۲۴
کد خبر: 83257303
T T
۰ نفر

كشفيات پليس كرمان در ايام نوروز 74 درصد افزايش يافت

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۲۴
کد خبر: 83257303
كشفيات پليس كرمان در ايام نوروز 74 درصد افزايش يافت

كرمان - ايرنا- جانشين فرمانده انتظامي شهرستان كرمان از افزايش 74 درصدي كشفيات توسط پليس شهر كرمان در تعطيلات نوروز امسال خبر داد.

سرهنگ علي كشاورزي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با انجام برنامه ريزي هاي هدفمند و اجراي طرح هاي مثبت در شهر كرمان و انجام پبش بيني هاي لازم در زمينه پيشگيري از وقوع جرائم از 29 اسفند ماه تا 6 فروردين ماه تعطيلات نوروز 98، شاهد افزايش 74 درصدي كشفيات جرايم نسبت به نوروز 97 بوده ايم.
وي با اشاره به اينكه دستگيري مجرمان با بهبود 11 درصدي همراه بوده است افزود: مجموع اين آمار مهر تأييدي است بر بهبود عملكرد مثبت پليس شهرستان كرمان كه در سايه برنامه ريزي هاي هدفمند فرماندهان دلسوز و زحمات بي دريغ مأموران انتظامي و همچنين همراهي و همكاري شهروندان با پليس حاصل شده است.
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان كرمان با اشاره به توسعه تكنولوژي و پيچيدگي جرائم به ويژه سرقت ها، لزوم آموزش همگاني، به كارگيري توصيه و هشدارهاي پليسي و دقت در نگهداري از اموال، را مهم ترين امر در پيشگيري از سرقت و كاهش جرائم برشمرد.
سرهنگ كشاورزي همكاري و مشاركت مردم را در پيشگيري از جرائم به ويژه سرقت مهم دانست و گفت: براي دستيابي به امنيت اجتماعي مطلوب در جامعه، جدي گرفتن مشاركت مردمي بسيار مهم است و تعامل با شهروندان در برقراري امنيت يك امر اجتناب ناپذير است، بنابراين اقدامات اجتماعي، مكمل خوبي براي اقدامات انتظامي هستند.
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان كرمان از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات مبني بر اعمال مجرمانه افراد مخل نظم و امنيت در جامعه را بلافاصله از طريق مركز فوريت ‌هاي پليسي 110 با پليس در ميان بگذارند.
**دستگيري12 سارق منزل و كشف22 فقره سرقت در تعطيلات نوروزي
سرهنگ كشاورزي بيان داشت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مقابله با سرقت منزل در تعطيلات نوروزي ماموران انتظامي اين شهرستان با انجام تحقيقات پليسي موفق به شناسايي و دستگيري 12 سارق حرفه اي منزل در ايام نوروز شدند.
وي افزود: در بازجويي هاي انجام شده از سوي ماموران انتظامي، سارقان منزل به 22 فقره سرقت در شهر كرمان اعتراف و پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند .
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان كرمان پيشگيري اجتماعي از سرقت را يك ضرورت دانست و بيان داشت: شهروندان در آستانه تعطيلات سال نو توصيه هاي پليس را جدي بگيرند.
**اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با دستگيري91 معتاد متجاهر در كرمان
وي از اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با محوريت پاكسازي نقاط آلوده ،بازار بزرگ تفرجگاه ‌ها،اسكان هاي نوروزي از وجود معتادان پرخطر و زيباسازي ويترين شهر در تعطيلات نوروز در اين شهرستان خبر داد و گفت: طرح منطقه اي پاكسازي مناطق آلوده شهرستان كرمان از وجود معتادين متجاهر طي 72 ساعت گذشته با حضور فعال كلانتري ها، نيروهاي يگان امداد در سطح شهر كرمان به اجرا در آمد.
سرهنگ كشاورزي يادآورشد: در اجراي اين طرح 91 معتاد متجاهر و پرخطر بمنظور زيباسازي ويترين شهر با توجه به حضور مسافران نوروزي از معابر و اماكن عمومي همچنين بازار بزرگ تفرجگاه ‌ها،اسكان هاي نوروزي جمع آوري و تحويل كمپ ماده 16 شهرستان كرمان شدند.
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان كرمان ادامه داد: ميزان رضايتمندي مردم از اين طرح بسيار بالا بود و شهروندان متقاضي انجام اين چنين طرح هايي در سطح جامعه و افزايش نظم و امنيت عمومي هستند.
سرهنگ كشاورزي خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح بنا به مطالبات شهروندان صورت گرفت و پليس اين آمادگي را دارد با اقتدار معتادان را در كمترين زمان در سطح شهر جمع آوري كند، لذا بايد ساير سازمان ها مسئول پاي كار باشند و به وظايف خود عمل كنند.
**كشف 8كيلوگرم هروئين و 32 كيلوگرم ترياك در جوپار كرمان
وي از كشف 8 كيلو هروئين و 32 كيلو گرم ترياك در عمليات ماموران انتظامي كلانتري36جوپار اين فرماندهي خبر داد و گفت:مأموران كلانتري36 جوپار اين فرماندهي حين گشت زني هاي هدفمند و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظي به يك دستگاه خودرو سواري آريو مشكوك شدند.
سرهنگ كشاورزي ادامه داد: ماموران انتظامي به راننده آن دستور ايست دادند اما راننده خودرو بدون توجه به دستور پليس با افزودن بر سرعت خود قصد فرار داشت كه با عكس العمل سريع ماموران ناكام ماند.
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان كرمان يادآورشد: شهروندان موارد مشكوك را بلافاصله از طريق سامانه فوريت هاي پليسي 110 گزارش دهند.
وي افزود: همچنين همكاران ما به وسيله سامانه 197 آماده دريافت هرگونه پيشنهاد انتقاد يا شكايت هستند.
9895/ 5054