۸ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۲۴
کد خبر: 83257528
T T
۰ نفر

18 هزار تن انواع محصولات باغي در خمين توليد شد

۸ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۲۴
کد خبر: 83257528
18 هزار تن انواع محصولات باغي در خمين توليد  شد

خمين - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي خمين گفت: 18 هزارو 400 تن انواع محصولات باغي پارسال در اين شهرستان توليد و به بازار مصرف عرضه شد.

«عباس ارشدي» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين ميزان توليد از سطح 2 هزار و 585 هكتار باغات خمين برداشت شده است.
وي بيان كرد: باغات انگور خمين به وسعت 727 هكتار، بادام 649 هكتار، گردو 268 هكتار، سيب 377 هكتار است و بقيه باغ ها نيز به محصولات متنوع ديگر اختصاص دارد.
به گفته مدير جهاد كشاورزي خمين 60 درصد محصولات باغي اين شهرستان مازاد بر مصرف است كه به شهرستان هاي مجاور و استان تهران ارسال مي شود.
ارشدي ادامه داد: خمين در توليد محصول باغي زعفران رتبه اول استان را دارد و ميانگين توليد اين محصول از هر هكتار زمين زيركشت در خمين بيش از پنج كيلوگرم است و پارسال 290 كيلوگرم طلاي سرخ در اين شهرستان توليد و روانه بازار شد.
وي ادامه داد: مجموع اراضي زير كشت زعفران در خمين به 67 هكتار رسيده كه 12 هكتار آن غير بارور است و سال آينده بارور مي شود.
مدير جهاد كشاورزي خمين اظهارداشت: خمين در توليد زعفران جايگاه نخست استان مركزي را دارد و زعفران خمين با توجه به نوع خاك، شرايط آب و هوايي از عطر، رنگ و طعم از كيفيت بالايي در كشور برخوردار است و با استاندارد كشوري مطابقت دارد.
وي گفت: زعفران از محصولات مقاوم به خشكي است كه در سال هاي اخير كاشت آن همراه با گل محمدي در خمين ترويج شده است.
مدير جهاد كشاورزي خمين افزود: سطح زير كشت گل محمدي 190 هكتار است كه سالانه 324 تن گلبرگ گل محمدي توليد مي شود.
تغيير الگوي كشت با توجه به خشكسالي‌ چند سال اخير و كاهش منابع آبي نيازي جدي است و از راهكارهاي مهم در راستاي برون‌ رفت از اين مشكل توليد محصولات كم‌آب‌بر با ارزش‌افزوده بالا توسط كشاورزان است.
13 هزار نفر در زمينه كشاورزي و باغداري در خمين اشتغال دارند.
7277/6013/