۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 83258579
T T
۰ نفر

مديركل راه آهن :

سفر با قطار از يزد به مشهد همه روزه شد

۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 83258579
سفر با قطار از يزد به مشهد همه روزه شد

يزد - ايرنا - مديركل راه‌آهن يزد از همه‌ روزه شدن قطار مسافري يزد به مشهد و آمادگي همه‌جانبه در اوج سفرهاي نوروزي به‌منظور استقبال و تكريم مسافران در اين مسير خبر داد.

سيد مصطفي داوودي روز جمعه در تشريح عملكرد مسافري منطقه يزد در پيك سفرهاي نوروزي در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: قطار يزد ـ مشهد با اضافه شدن يك رام قطار (چهار تخته) با ظرفيت 450 نفر در راستاي خدمت‌رساني به مردم و مسافران استان‌هاي يزد و خراسان رضوي همه‌ روزه شد.
وي تعداد مسافران جابه‌جاشده سال 97 را يك‌ميليون و 187 هزار و 106 نفر ذكر كرد اين عدد در مقايسه با سال گذشته 5.2 درصد رشد نشان مي‌دهد و در نفر كيلومتر جابه‌جاشده هم 681 ميليون و 435 هزار بود كه 4.4 درصد افزايش نسبت به سال 96 داشته است.
مديركل راه‌آهن يزد با اشاره به اينكه عمده سهم مسافري منطقه در مسير يزد – تهران و بالعكس با 64.4 درصد از كل مسافر جابه‌جاشده است، اضافه كرد : يك رام قطار مسافري در مسير تهران - يزد - بندرعباس و بالعكس اضافه شد كه سهميه اين اداره كل در مسير يادشده را 60 نفر افزايش مي‌دهد.
داوودي با اشاره به آمادگي منطقه يزد در اوج سفرهاي نوروزي از برقراري كشيك از 25 اسفند الي 15 فروردين، سركشي از واحدهاي كشيك ، نظافت ويژه نمازخانه‌ها و سرويس‌هاي بهداشتي و استقبال شايسته از مسافران خبر داد.
وي بابيان اينكه راه‌آهن منطقه يزد در تمام سطوح اداري و در تمامي ايستگاه‌هاي مسافري ، در ايام نوروزي آماده است ، خاطرنشان كرد: سير و حركت روزانه 20 رام قطار عبوري و هشت رام قطار مبدأ – مقصد يزد در اين اداره كل مديريت مي‌شود.
در ايام نوروز با همكاري آستان قدس رضوي در ايستگاه يزد ، محلي براي استقبال از مسافران يزد – مشهد و بالعكس در نظر گرفته شد و با چراغاني كردن گيت عبوري و آينه و قرآن ، مسافران مشهد الرضا (ع) موردتكريم قرار مي‌گيرند.
در سال 1397 ، 22 ميليون و 617 هزار تن مواد معدني، كنستانتره و ديگر محموله‌ها از طريق خطوط ريلي در استان يزد جابه‌جاشده است.
باوجودي كه حدود هزار كيلومتر خط آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ريلي كشور در اين استان قرار دارد ، بيش از 30 درصد عمليات معادل چهار برابر بازدهي و بهره‌وري اين بخش به نسبت ديگر نواحي مربوط به اين منطقه است.
راه‌آهن يزد به دليل انطباق مركز ثقل راه‌آهن بر مركز جغرافيايي كشور ، پرترافيك‌ترين منطقه ريلي ايران است، طوري كه در هر شبانه‌روز 120 رام قطار از اين محدوده تردد مي‌كند كه 30 مورد آن مسافربري است.
هم‌اكنون 42 ايستگاه زير نظر اداره كل راه‌آهن منطقه يزد قرار دارد و مهم‌ترين ايستگاه‌هاي استان شامل نائين، ميبد، اردكان، يزد و بافق است.
يزد با يك‌ميليون و 138 هزار نفر جمعيت چهارمين استان صنعتي و دومين منطقه معدني ايران است.
اين استان نقش مؤثري در برقراري ارتباط كريدور شمال - جنوب و شرق - غرب كشور ايفا مي‌كند.
1968/ 2047