حدود 100 هكتار براي شهرك تخصصي كاني غيرفلزي اختصاص يافت

اروميه - ايرنا - مديرعامل شركت شهرك‌ هاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: حدود 100 هكتار براي راه اندازي نخستين شهرك تخصصي سنگ شمال ‌غرب كشور در خوي اختصاص يافت تا واحدهاي مختص اين بخش در آن شهرك راه اندازي شود.

علي عبدلي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شهرك تخصصي كاني غيرفلزي خوي آماده واگذاري زمين به سرمايه گذاران است و درخواست هاي واگذاري زمين آن نيز بررسي مي شود.
وي ادامه داد: سرمايه ‌گذاران براي دريافت زمين مي توانند به شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي مراجعه كنند و از تسهيلات ويژه واگذاري زمين بهره مند شوند.
وي اضافه كرد: عمليات زيرسازي و جدول گذاري اين شهرك به اتمام رسيده و امكانات زيربنايي از جمله برق، روشنايي معابر و آب نيز براي اين شهرك تخصصي تامين شده است.
وي بيان كرد: شهرك تخصصي كاني غيرفلزي ظرفيت راه اندازي 100 واحد توليدي را دارد و شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي آماده همكاري بيشتر با سرمايه گذاران است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي اظهار داشت: با راه اندازي اين شهرك زمينه اشتغال بيش از 2 هزار نفر در شهرستان خوي فراهم مي شود تا جوانان اين منطقه مشغول فعاليت شوند.
وي با اشاره به اينكه 34 شهرك و ناحيه صنعتي در آذربايجان غربي وجود دارد، ادامه داد: 2 هزار و 400 هكتار از اراضي اين استان در اختيار اين تعداد شهرك صنعتي است بوده و در حال حاضر 25 مورد از اين تعداد در مساحتي بيش از 650 هكتار فعال است.
وي اضافه كرد: بيش از 2 هزار قرارداد واگذاري زمين صنعتي در شهرك ها و نواحي صنعتي اين استان منعقد شده و بيش از يكهزار و 300 واحد توليدي تاكنون به بهره برداري رسيده است.
وي اعلام كرد: 23 هزار و 180 نفر در واحدهاي فعال موجود در اين شهرك ها و نواحي مشغول به كار بوده و اين آمار نشان دهنده جايگاه صنعت در آذربايجان غربي است.
وي بيان كرد: استفاده از فناوري هاي نوين، بهبود كيفيت محصولات توليدي، افزايش مزيت رقابتي توليد كنندگان و استانداردسازي واحدها و توليدات از مهمترين عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهاي بين المللي به شمار مي رود كه بايد توليدكنندگان به اين عوامل توجه كنند.
به گزارش ايرنا شهرستان خوي در 134 كيلومتري شمال اروميه /مركز آذربايجان غربي/ واقع است؛ در شهرك ها و نواحي صنعتي شهرستان خوي 115 واحد توليدي با اشتغال بيش از 2 هزار نفر فعال است.
آذربايجان غربي از نظر صنعتي يكي از استان هاي كم برخوردار كشور به شمار مي رود اما با اجراي قانون خروج از ركود تدويني دولت تدبير و اميد، اقدامات خوبي در راستاي بازگشت واحدهاي توليدي و صنعتي اين استان به مدار توليد آغاز شده است.
سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران از شهريور 1384 فعاليت خود را آغاز كرد و بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي يك سازمان توسعه ‌اي به شمار مي رود.
9918/3072