۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 83262749
T T
۰ نفر
طرح اسرائيل براي يهودي سازي جولان اشغالي با شهرك سازي

تهران - ايرنا - پس از اقدام يكجانبه و غيرقانوني آمريكا در به رسميت شناختن جولان اشغالي سوريه توسط رژيم صهيونيستي، اين رژيم در طرحي گسترده قصد دارد 250 هزار صهيونيست را در اين منطقه اسكان دهد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از شبكه خبري «الميادين»، پايگاه خبري صهيونيستي «مكان» افشا كرد كه رژيم اسرائيل در طرحي قصد دارد تا طي سه دهه 250 هزار صهيونيست را در منطقه جولان اشغالي سوريه اسكان دهد.
رژيم صهيونيستي پس از به رسميت شناخته شدن جولان اشغالي توسط اين رژيم از سوي «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا، تصميم گرفته تا 30 هزار واحد مسكوي جديد بسازد، بطوري كه طي آن جمعيت شهرك «كاتسرين» در جولان اشغالي سه برابر شده و دو شهرك جديد ايجاد خواهد شد و در اين طرح ، تاسيسات حمل و نقل و گردشگري نيز وجود دارد.
ترامپ رئيس جمهوري آمريكا دوشنبه هفته گذشته (۲۵ مارس) اعلاميه به رسميت شناختن بلندي‌هاي جولان اشغالي را در كاخ سفيد امضا كرد. «بنيامين نتانياهو» نخست‌ وزير رژيم صهيونيستي هم كه در مراسم امضاي اين سند حضور داشت، آن را يك «اقدام تاريخي» از سوي ترامپ خواند. رژيم صهيونيستي اين بخش از خاك سوريه را پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل در سال ۱۹۶۷ اشغال كرد. سازمان ملل متحد همچنان بلندي‌هاي جولان را بخشي از خاك سوريه مي‌داند.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد چهارشنبه گذشته به درخواست سوريه كه اقدام آمريكا را «نقض وقيحانه» قطعنامه‌هاي اين نهاد دانسته بود، تشكيل جلسه داد. سخنران‌هاي اين جلسه، يكي پس از ديگري از حاكميت سوريه بر بلندي‌هاي جولان حمايت كردند و با ضميمه شدن اين منطقه به اراضي تحت اشغال رژيم صهيونيستي به شدت مخالفت كردند.
خاورم** 9366**1651
۰ نفر