۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبر: 83262809
T T
۰ نفر
صدها اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی اعتصاب غذا می كنند

تهران - ایرنا - یك هزار و 400 اسیر فلسطینی قصد دارند تا از یكشنبه آینده در واكنش به اقدامات سركوب گرانه رژیم صهیونیستی در زندان ها این رژیم، اعتصاب غذا كنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، رژیم صهیونیستی در واكنش به این اقدام اسرای فلسطینی، تدابیری را برای مواجهه با این اعتصاب غذا در پیش گرفته است.
تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد كه یك هزار و 400 اسیر فلسطینی قرار است از یكشنبه آینده اعتصاب غذا كنند.
طبق این گزارش، قرار است در این اعتصاب اسرای «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین»، «جبهه دمكراتیك خلق»، «جنبش جهاد اسلامی فلسطین» و برخی اسرای «جنبش فتح» شركت كنند.
همچنین ممكن است «مروان البرغوثی» فرمانده جنبش فتح به این اعتصاب بپیوندد.
نظامیان صهیونیست اخیرا اقدامات سركوبگرانه ای را در زندان های این رژیم بخصوص زندان «النقب» در پیش گفته است كه در جریان آن دهها فلسطینی زخمی شده اند.
این نظامیان در پی درگیری ها در زندان النقب، 170 نفر از اسیران فلسطینی را در دو زندان به صورت دسته جمعی مجازات كردند.
74 اسیر از «جنبش حماس» در زندان «رامون» و 96 اسیر فلسطینی در زندان النقب با مجازات دسته جمعی نظامیان اسرائیلی روبرو شدند.
منابع صهیونیستی از جان باختن یك فلسطینی و زخمی شدن 16 اسیر فلسطینی دیگر در یورش نظامیان اسرائیلی به زندان النقب خبر دادند. سازمان امور اسیران فلسطینی اعلام كرد كه نظامیان صهیونیست همه وسایل اسیران فلسطینی را توقیف كردند.
بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی مركز امور اسیران فلسطینی، شمار اسیران در زندان های رژیم صهیونیستی به پنج هزار و 700 تن رسیده كه 230 تن از آنان كودك و 48 تن نیز زن هستند. در میان زندانیان 500 بازداشتی اداری نیز وجود دارند.
همچنین بین زندانیان یك هزار و 800 بیمار وجود دارد كه 700 تن از آنان نیازمند اقدام فوری پزشكی هستند.
خاورم**9366**1651
۰ نفر