۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83263800
T T
۰ نفر

جشن مبعث رسول اكرم (ص) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83263800
جشن مبعث رسول اكرم (ص) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- همزمان با سالروز بعثت نبی مكرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، جشن باشكوهی روز چهارشنبه با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم مسئولان، علما، روحانیون و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حضور داشتند و این عید بزرگ را به ساحت مقدس فرزند بزرگوار نبی مكرم اسلام (ص)، حضرت امام رضا (ع) تبریك و تهنیت گفتند.
همه صحن ها و رواق های بارگاه منور رضوی مملو از شیفتگان نبوی و مومنین همیشه دوستدار پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بود، خادمان با شیرینی و گلاب از زائران پذیرایی كردند و زائران نیز به میمنت این عید خجسته به دعا و ثنا پرداختند.
رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی نیز میزبان تازه عروسان و تازه دامادهایی بود كه به یمن این عید خجسته در كنار مضجع شریف ثامن الحجج، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) عهد زناشویی بستند و خواستار دعای حضرت امام رضا (ع) برای پیوند خود و آغاز زندگی مشترك شدند.
در جشن مبعث رسول اكرم (ص) مولودی خوانان و مدیحه سرایان به مدیحه سرایی در وصف حضرت رسول (ص) پرداختند.
گروه آوای رضوان نیز سرودی در توصیف ویژگی های برجسته پیامبر اسلام (ص) خواند و در ادامه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور در باب مبعث به سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اكبری گفت: حضرت محمد (ص) با مبعوث شدن به پیامبری، مامور شدند كرامت خدادادی انسان را كه با تعلیم و قلم آغاز می شود با قرآن و وحی به مرحله كمال و تعالی برسانند.
7489 / 6053