۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83265266
T T
۰ نفر
بيش از 25 هزار مسافر نوروزي در مدرسه هاي دامغان اسكان يافتند

سمنان- ايرنا- معاون برنامه ريزي ستاد اسكان شهرستان دامغان گفت: 25 هزار و 250 مسافر نوروزي در ستادهاي اسكان آموزش و پرورش اين شهرستان شامل مدرسه ها و مركزهاي اقامتي و رفاهي اقامت كردند.

حجت الله سياهپوش روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين تعداد مسافر نوروزي در قالب 6 هزار و 600 خانوار در مدرسه ها و مركزهاي وابسته به ستاد اسكان آموزش و پرورش دامغان از 29 اسفند 97 تا 14 فروردين 98 اسكان يافتند.
معاون برنامه ريزي ستاد اسكان شهرستان دامغان اضافه كرد: اين تعداد مسافر نوروزي در 6 هزار و 651 خانوار در 315 كلاس درس و 15 نمازخانه نيز در ايام نوروز مهمان مردم اين شهرستان بودند.
سياهپوش به افزايش 33 درصدي مسافران نوروزي امسال نسبت به سال گذشته اشاره كرد و گفت: مدرسه هاي دامغان در سال گذشته پذيراي بيش از 18 هزار مسافر نوروزي بودند كه با توجه به حضور 23 هزار نفري در سال جاري، با افزايش 33 درصدي روبرو هستيم.
وي ادامه داد: استقبال مسافران در 9 روز نخست فروردين ماه افزايش چشمگيري نسبت به سال گذشته داشت كه با شروع سيلاب و كاهش مسافرت ها، تعداد مسافران نيز به شدت كاهش يافت.
سياهپوش اظهار داشت: علاوه بر اسكان مسافران در مدرسه ها، تعداد يك هزار و 332 مسافر در 22 سوئيت اردوگاه شهيد صدوقي و مركز رفاهي فرهنگيان اقامت كردند.
معاون برنامه ريزي ستاد اسكان شهرستان دامغان ميانگين اقامت مسافران در اين شهرستان را يك تا 2 روز عنوان كرد و گفت: در طرح نوروزي، 53 نفر از عوامل ستاد اسكان از آموزش و پرورش دامغان به ارائه خدمات به مسافران پرداختند.
به گزارش ايرنا، رضايتمندي مسافران نوروزي دامغان در سال گذشته 89 درصد بوده است كه در اين راستا، دامغان در سال هاي گذشته، در موضوع اسكان رتبه اول استان را كسب كرد.
شهرستان دامغان در فاصله 115 كيلومتري شرق مركز استان سمنان بيش از 94 هزار نفر جمعيت دارد.
9856/7408